امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

بر هم زنندگان نظم آمریکایی در شبکه پرس تی وی

مشاهده ۴۴۱
۱۳۹۹/۰۶/۱۷- ۱۳:۳۷

برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today)شبکه پرس تی وی موضوع نظم مورد نظر آمریکایی‌ ها و شرایط برهم زنندگان این نظم خودخواهانه را بررسی می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه با نگاهی به نظم موردنظر آمریکایی‌ ها پس از پایان جنگ سرد و فروپاشی ابرقدرت شرق ک دیدگاه نظام حاکم بر آمریکا را برای مطیع کردن این کشورها ،با استفاده از تحریم، ایزوله‌ سازی اقتصادی و سیاسی، انقلاب رنگی، جنگ و ..، بررسی می‌کند.
در این برنامه ضمن اشاره به بنیان نهادن این نظم آمریکایی از سوی جورج بوش پدر، ترک برداشتن این رویه با قدرت گرفتن نظام‌ هایی همچون جمهوری اسلامی ایران نیز واکاوی می‌شود.
این برنامه همچنین با نگاهی به سابقه تاریخی عدم تحمل استبداد از سوی ایرانی‌ها به دلیل تجربه ضربات ناشی از نفوذ امپراتوری‌ های انگلستان، روسیه و فرانسه در گذشته، تلاش آمریکا برای گسترش قدرت خود به کل دنیا از طریق وابسته‌ سازی مالی و اقتصادی و استفاده از اهرم دلار در این عرصه روی آنتن می رود.
همچنین استفاده کشورهای تحت تحریم از راه حل های جایگزین برای دور زدن تحریم ها از جمله صادرات بنزین و اقلام مشابه از ایران به ونزوئلا و واردات کالاهای تولیدی ونزوئلا به ایران و در نهایت به چالش کشیده شدن نظم موردنظر آمریکایی در سراسر دنیا نیز از دیگر مباحثی است که در این برنامه نفد می‌شود.
«ایران امروز» به تهیه کنندگی ساتراپ شجاعی و اجرای لیلا فرامرزی ساعت یک بامداد چهارشنبه 19 شهریور از شبکه پرس تی وی پخش می‌ شود. تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات 6، 13 و 18 و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات 8 و 21 و جمعه ساعت 17 روی آنتن می رود.

امتیاز شما