امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

داستان زیبای «طناب» را از رادیو نمایش بشنوید

مشاهده ۴۰۱
۱۳۹۹/۰۶/۱۸- ۱۴:۳۰

این هفته رادیو نمایش، داستان «طناب» کاترین آن پورتر، نویسنده، روزنامه نگار و فعال سیاسی آمریکایی را برای شنوندگان برنامه «هزار توی داستان» روایت می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این روزهایی که مردم جهان درگیر بیماری مسری کرونا هستند، علاقه مندان پیگیر ادبیات، توجه ویژه ای به داستان‌هایی که به بیماری‌های عالم گیر پرداخته اند، نشان می دهند.

از جمله این رمان‌ها می توان به «طاعون کامو»، «عشق سال های وبای مارکز» و رمان موفق «اسب رنگ پریده سوار رنگ پریده» نوشته کاترین آن پورتر اشاره کرد. کاترین که خود قربانی بیماری آنفلوانزای اسپانیایی بوده است، به زیبایی در این اثر، به نابودی و ویرانگری این بیماری در سال ۱۹۱۸ پرداخته است.

این هفته برنامه «هزار توی داستان» بهناز بستان دوست علاوه بر بررسی زندگی کاترین آن پورتر، داستان کوتاه «طناب » این نویسنده آمریکایی را برای شنوندگان روایت می‌کند. کاترین آن پورتر، نویسنده، روزنامه نگار و فعال سیاسی آمریکایی است که هرگز به دانشگاه نرفت و با این وجود یکی از استادان فصاحت و بلاغت در داستان نویسی قرن بیستم آمریکا به شمار می آید.

بهناز بستان دوست پژوهشگر و مجری کارشناس این برنامه رادیویی است. کارشناس این برنامه فرزانه زحلی و تهیه کننده آن ژاله محمدعلی است.

 

امتیاز شما