امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

«ترامپ، شوخی، دموکراسی» روی آنتن شبکه چهار سیما

مشاهده ۶۹۴
۱۳۹۹/۰۶/۱۹- ۱۴:۴۳

مستند «ترامپ، شوخی، دموکراسی» به منظور تحلیل و بررسی سیاست‌ های خارجی این کشور و بررسی ویژگی‌ های روانی ترامپ روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند « ترامپ، شوخی، دموکراسی » امشب (چهارشنبه 19شهریور) به منظور تحلیل و بررسی سیاست های خارجی کشورهایی که با داشتن رهبرانی با اختلالات روانی، دچار اوضاعی آشفته هستند از شبکه چهار سیما پخش می‌ شود.
تجربه تاریخی نشان می‌ دهد که عامل بروز بسیاری از فجایع تاریخی، عارضه روانی برخی از رهبران کشورها بوده است. در این میان بخشی از افراد که با اختلال‌ های روانی چون اقتدارگرایی، خود شیفتگی، خودبزرگ بینی و… دست و پنجه نرم می‌کنند، سیاستمدارانی می‌شوند که تصویری واقعی از خود و جهان بیرون خود ندارند و در پی سلطه جویی و تحمیل اراده خود هستند همچون حکمرانانی چون چنگیز، ناپلئون بناپارت، آدولف هیتلر و… .
سیاست خارجی این کشورها چیزی جز برداشت ذهنی رهبران آن از محیط بین الملل نیست. در این کشورها منافع ملی به عنوان مفهومی ذهنی و سیال در برگیرنده مصالح جامعه نیست بلکه اولویت‌ های فرد حاکم است. یکی از شخصیت‌ هایی که در سال های اخیر به قدرت رسیده و الگوی رفتاری اش شباهت زیادی به رهبران ویرانگر تاریخی دارد؛ «دونالد ترامپ» چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا است.
مستند «ترامپ، شوخی، دموکراسی» به تهیه کنندگی مجتبی شفیعی محصول گروه سیاسی شبکه چهار سیما است که امشب ساعت 23 روی آنتن می رود.

امتیاز شما