امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

فرازی از زندگی امام سجاد(ع) روی امواج رادیو

مشاهده ۹۷۴
۱۳۹۹/۰۶/۲۲- ۱۲:۳۲

فرازی از زندگی حضرت امام سجاد(ع) در سریال رادیویی «روز عزیز» به کارگردانی رضا عمرانی از رادیو نمایش و رادیو ایران پخش می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اشرف السادات اشرف نژاد، تهیه کننده سریال رادیویی«روز عزیز» گفت: این نمایش رادیویی، فرازی از زندگی امام سجاد(ع) است که ضمن آموزش دادن قرآن و سواد به بردگان آنها را از اربابانشان خریداری و سپس آزاد می‌ کرد. وی افزود: داستان این نمایش که‌ هاجر کوشکی آن را نوشته، درباره برده ای است که آرزو دارد امام سجاد(ع) را ملاقات کند تا بتواند خود و نامزدش را از دست اربابانشان نجات دهد، اما روزی که به سمت خانه امام می رود، خانه را در محاصره می‌ بیند و نمی تواند با امام ملاقات کند، پس از آن امام به شهادت می رسد و اتفاق جدیدی در زندگی این برده رخ می دهد که پیشنهاد می‌کنم آن را در این نمایش بشنوید.

اشرف نژاد درباره نحوه تهیه کنندگی این سریال رادیویی گفت: این نمایش فضاهای متفاوتی دارد که نیاز به افکت های مختلفی داشت، سعی کردم فضاسازی آن به گونه ای باشد که آن دوران را در ذهن شنونده به خوبی ترسیم کند. تهیه کننده سریال رادیویی«روز عزیز» تصریح کرد: در این نمایش بهادر ابراهیمی‌، بازیگر نقش اصلی برده ای است که می خواهد توسط امام سجاد(ع) آزاد شود و محمد شریفی مقدم، حمید یزدانی، راضیه مومیوند و محمد آقا محمدی سایر بازیگران آن هستند. همچنین کارگردانی حرفه ای رضا عمرانی این سریال رادیویی را قابل دفاع و شنیدنی کرده است.

گفتنی است سریال رادیویی «روز عزیز» به سفارش رادیو ایران در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است که از امشب ساعت 22:30 به روی آنتن رادیو ایران می رود و هر شب ساعت 23:45 دقیقه نیز از رادیو نمایش پخش می‌ شود.

 

امتیاز شما