امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

انعکاس رسانه ‎ای نمایشگاه ملی دستاوردهای چهل ساله دفاع مقدس

مشاهده ۸۱۸
۱۳۹۹/۰۶/۲۳- ۱۰:۳۸

در نشست هم‎ افزایی مدیران موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شبکه قرآن و معارف سیما موضوع انعکاس رسانه ‎ای هرچه بهتر نمایشگاه ملی دستاوردهای چهل ساله دفاع مقدس و مقاومت، بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این نشست با بیان این که شبکه قرآن از شبکه‌ های اثربخش و نقاط قوت و افتخار سازمان صداوسیما است، اظهارداشت: موزه از ظرفیت‌ ها و امکانات بسیار خوبی برای ضبط و تولید برنامه‌های تلویزیونی برخوردار است، از این رو در طول سه سال گذشته این ظرفیت‌ ها و امکانات را در اختیار برنامه‎ سازان و شبکه‎ های صداوسیما قرار داده و در این مدت بیش از 60 برنامه در این مکان تولید شده است.
وی تصریح کرد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مدرن ‎ترین موزه غرب آسیا است و موزه‌ های جدیدی در حال ایجاد و اضافه شدن به این مجموعه بزرگ هستند. از نظر بازدیدکنندگان نیز، موزه رشد خوبی داشته است. درحالی که رشد بازدیدکنندگان موزه‎ ها در سطح کشور 10 درصد بوده است، ما تا پیش از شیوع بیماری کرونا به طور میانگین با رشد 64 درصدی مواجه بوده‎ ایم.
دکترجعفری گفت: امسال چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس است و ما قصد داریم با برنامه‌ های گسترده ای از جمله برگزاری نمایشگاه ملی دستاوردهای چهل ساله دفاع مقدس و مقاومت، ارزش های دفاع مقدس را برای نسل جوان به شکل بهتری، تبیین کنیم.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت تقویت و حفظ فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس گفت::  برای همکاری با موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در انعکاس رسانه ‎ای هرچه بهتر نمایشگاه ملی دستاوردهای چهل ساله دفاع مقدس و مقاومت آمادگی کامل داریم و در همین زمینه برنامه‌های متنوع و متعددی تولید شده است که شاخص ترین آن برنامه «مصباح» است و هر روز به صورت زنده از محل موزه و نمایشگاه، پخش می‌شود.
وی افزود: 110 کلاکت برنامه با موضوع وصیت نامه شهدا درباره قرآن با عنوان «جای خالی قرآن»، مستندهای کوتاه و گزارش روزنه از دیگر برنامه‌ های شبکه قرآن و معارف سیما به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس است.

امتیاز شما