امروز سه شنبه  ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

بررسی علل افزایش درگیری‌ های قومی در اتیوپی در «آفریقا امروز»

مشاهده ۵۶۵
۱۳۹۹/۰۶/۲۳- ۱۳:۰۱

تنش ها در اتیوپی و افزایش درگیری‌ های قومی خشونت آمیز در این کشور طی سال های اخیر، در برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی به بحث گذاشته می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی با اشاره به ناکامی مقامات اتیوپی در کنترل و کاهش تنش های قومی در این کشور به بررسی تظاهرات اخیر در پی شلیک به خواننده محبوب اتیوپیایی و کشته شدن بیش از 178 نفر در  این تظاهرات می‌ پردازد.
این برنامه در ادامه، علل افزایش درگیری‌ های قومی خشونت آمیز در اتیوپی طی سال های اخیر را واکاوی می‌کند و تلاش حزب مخالف برای برکناری ابی احمد نخست وزیر اتیوپی و اقدام آن‌ها برای به چالش کشیدن تصمیم دولت برای به تعویق انداختن انتخابات عمومی‌ به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا از سوی این حزب را به بحث و تبادل نظر می‌گذارد.
امکان گسترش تنش های قومی در اتیوپی به کشورهای همسایه از جمله کنیا و سومالی، اهدای جایزه صلح نوبل به ابی احمد و تاثیر آن در حل مشکلات قومیتی و اقدامات احتمالی برای پایان خصومت های قومی از جمله محورهای بحث در این زمینه به شمار می رود.
بخش دوم این برنامه نیز به عدم پذیرش عذرخواهی آلمان برای کشتار جمعی و استعمار از طرف رئیس جمهور نامیبیا می‌ پردازد.
در این خصوص ضمن مروری بر قتل عام ده‌ ها هزار نفر از افراد قبیله هررو و ناما به دست اشغالگران در فاصله سال های 1904 تا 1908، اقدام فرزندان بازماندگان این رویداد برای دریافت غرامت 4 میلیارد دلاری از دولت آلمان نیز بررسی می‌شود.
برنامه«آفریقا امروز» با اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه 24 شهریور ساعت 12 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌ شود. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 22، سه شنبه ساعت 8 و 17، چهارشنبه ساعت 15، پنجشنبه ساعت یک بامداد و 13 و جمعه ساعت 9 روی آنتن می رود.

امتیاز شما