امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

تدارک مرکز بسیج صداوسیما برای هفته دفاع مقدس

مشاهده ۵۵۵
۱۳۹۹/۰۶/۲۳- ۱۵:۴۹

مرکز بسیج صداوسیما به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، برنامه‌ های متنوعی را تولید کرده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مرکز بسیج صداوسیما به مناسبت هفته دفاع مقدس با تولید 24 ویژه برنامه و 1395 دقیقه برنامه این ایام را گرامی می دارد. این مرکز با همکاری 5 گروه رسانه ای خود، موفق به تولید 105 قسمت برنامه شده است که اطلاعات این برنامه‌های تولیدی به شرح زیر اعلام می‌شود:

برنامه‌های تلویزیونی

برنامه صبحگاهی تلویزیونی «چاپ اول» به کارگردانی مهدیار عقابی و تهیه‌ کنندگی احسان فروغی و سید مهدی حسینی با رویکردی نو و خلاقانه از ساعت 7 تا 9 صبح از شبکه خبر، تقدیم مخاطبان می‌شود.

ویژه برنامه «مهمات»که با نگاهی تحلیلی به دفاع مقدس مردم ایران از نظرگاه نسل چهارم انقلاب می‌پردازد و مهم ترین نبرد تاریخ معاصر ایران را از جنبه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حقیقت و واقعیت دفاع مقدس  تحلیل و تشریح می‌کند. «مهمات» در هفته دفاع مقدس از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

فصل دوم برنامه تلویزیونی «سرچشمه» نیز در هفته دفاع مقدس با تغییرات جدید، روی آنتن شبکه پنج سیما می ‎رود. این برنامه که به موضوعات تاریخی دهه شصت می‌ پردازد، علاوه بر شبکه پنج سیما از دو شبکه چهار و خبر، بازپخش می‌شود.
«از شما چه پنهون» برنامه ای به تهیه کنندگی حمید مراوندی و محمدرضا رضائیان است که روایت های کوتاه و کمتر شنیده شده دفاع مقدس را با خط مضمونی حماسه آفرینی تقدیم مخاطبان می‌کند.

مستندهای مرکز بسیج در چهلمین سالگرد دفاع مقدس

«شهیدانه زیستن» با ساختار نمایشی و محتوای مستند، برشی کوتاه (حدود ۵ دقیقه) از زندگی شهدا است. این مستند لحظه‌ ای کوتاه از روش و سبک زندگی این بزرگواران را روایت می‌کند. این اثر کوتاه مستند داستانی برشی کوتاه از زندگی یک قهرمان دوران جنگ تحمیلی را برای مخاطبان به نمایش می‌گذارد.

مستند «ما همه» نیز با روایت هایی از کمک های گروه‌های جهادی و فعالیت آنان در زمینه مقابله با بیماری کرونا، در هفته دفاع مقدس از شبکه سه سیما پخش می‌ شود.

«عبیر» نیز مستندی است که به کارگردانی سیدحامد هاشمی‌، اتفاقات اجتماعی فرهنگی ناشی از جنگ سوریه را واکاوی می‌کند.

نماهنگ ها و موشن گرافی‌ های مرکز بسیج در هفته دفاع مقدس

«پیش ستاره‌ها»، « تا ابد ایران بمونه»، « حراج عشق»نام های سه نماهنگ تولید شده در مرکز بسیج صداوسیما هستند که با هدف معرفی سبک زندگی شهدا و تمرکز بر ارزش های والای دفاع مقدس، در این از شبکه‌ های سراسری پخش می‌ شود.

همچنین مرکز بسیج صداوسیما با توجه به جذابیت موشن گرافی برای مخاطبان، با پخش 7 اثر کوتاه «ره بر»، « امام مردم»، «هابیل»، «سبک زندگی شهدا»، «سیزده ساله‌ ها»، «پوستر موشن چهل سالگی دفاع مقدس»، «خطبه قیام» از شبکه‌ های سراسری با مخاطبان همراه می‌شود.

تله فیلم و تیزرهای کوتاه داستانی 

«تله فیلم اینجا خانه من است» به روزهای ابتدایی دفاع مقدس اختصاص دارد و فیلم، از نگاه یک کودک عراقی روایت می‌ شود. در این فیلم داستان ورود نیروهای بعثی به خرمشهر و مقاومت نیروهای مردمی، نظامی و انتظامی در برابر نیروهای مهاجم روایت می‌ شود.   

تیزر سینمایی کتاب «پوتین قرمزها »(برشی از کتاب پوتین قرمزها) و تیزرهای کوتاه داستانی «قایق»، «جای خالی»، «چشم روشنی» نیز سه عنوان کار کوتاه داستانی دیگری هستند که از شبکه‌های سراسری روی آنتن می روند.

همچنین اثر تولیدی «یک تکه از ماه» که برش های جذابی از سبک زندگی شهدا را در قالب نقاشی دیجیتال بازنمایی می‌ کند نیز از دیگر تولیدات مرکز بسیج است که علاوه بر پخش در شبکه‌های سیما به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر می‌شود.

شایان ذکر است که تامین و پخش برنامه‌ های «شب های پرستاره» که به روایتگری حاج حسین یکتا در قطعه 26 گلزار شهدا بهشت زهرا(سلام الله علیها) می‌ پردازد نیز در این هفته، از شبکه سه سیما و افق پخش می‌شود.
پوشش نمایشگاه «چهل سالگی دفاع مقدس» نیز از دیگر تداکارتی است که در این ایام برای مخاطبان شبکه‌های یک، سه و پنج سیما در نظر گرفته شده است.

 

 

 

 

 

امتیاز شما