امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

آخرین دستاوردهای دفاعی ایران در برنامه «ایران امروز»

مشاهده ۵۴۷
۱۳۹۹/۰۶/۲۴- ۱۲:۴۸

حمایت‌ های آمریکا از صدام حسین و اطلاع این کشور از حملات شیمیایی عراق علیه ایران و آخرین دستاوردهای ایران در حوزه دفاعی، در برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) شبکه پرس تی وی بررسی می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه در آستانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس،  با نگاهی به وضعیت آغاز جنگ، وضعیت دفاعی ایران در آن زمان، خلف وعده‌ های آمریکا و انگلیس به ایران در عدم ارسال سفارشات نظامی، اطلاع آمریکا از حملات شیمیایی به ایران، وسعت این حملات و تاثیر آن بر ایران را به عنوان دومین قربانی سلاح های کشتار جمعی بعد از ژاپن بررسی می‌کند.
در ادامه این برنامه ضمن مروری بر دکترین دفاعی ایران در منطقه و دلایل ایران برای تکیه به موشک‌ های بومی، آخرین دستاوردهای موشکی ایران و تاثیر آن‌ها بر معادلات منطقه‌ ای نیز واکاوی می‌شود.
برنامه«ایران امروز» همچنین با اشاره به افزایش توان بازدارندگی ایران بعد از جنگ تحمیلی در حوزه هوایی، دریایی و زمینی به عنوان عامل مهم ناکامی دولت های استعمارگر در مقابله نظامی‌ با ایران، تبادل نظر درخصوص دلایل حمایت های پیدا و پنهان غرب به ویژه آمریکا از صدام، اهداف آمریکا و انگلیس از عدم تحویل تسلیحات خریداری شده ایران در زمان جنگ، واکنش غرب در برابر حملات موشکی صدام به ایران و بی اثر بودن تحریم های تسلیحاتی در توان دفاعی و نظامی ایران را نیز تشریح و تحلیل می‌کند.

«ایران امروز» به تهیه کنندگی ساتراپ شجاعی با اجرای لیلا فرامرزی ساعت یک بامداد چهارشنبه 26 شهریور از شبکه پرس تی وی پخش می‌ شود. تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات 6، 13 و 18 و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات 8 و 21 و جمعه ساعت 17 روی آنتن می رود.

امتیاز شما