امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدارک گسترده رسانه های استانی در هفته دفاع مقدس

مشاهده ۶۲۰
۱۳۹۹/۰۶/۲۴- ۱۷:۲۹

معاون امور استان‌ های رسانه ملی در نشست مشترک با رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان ضرورت توجه به منظومه فکری و گفتمان دفاع مقدس، بر پرداخت هنرمندانه و خلاقانه دستاوردهای دفاع مقدس در رسانه ملی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی دارابی در نشست مشترک با رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و روسای دفاتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار کرد: توجه به منظومه فکری و گفتمان دفاع مقدس و ماهیت و چرایی و چیستی آن و بازخوانی تاریخ جنگ برای مردم به ویژه نسل جوان کشور باید در اولویت قرار گیرد.
معاون امور استان‌ های رسانه ملی با بیان اینکه گفتمان دفاع مقدس مبتنی بر خداباوری، شهادت‌ طلبی، تقدم منافع جمعی بر منافع فردی و ولایت‌ مداری و ... است گفت: دفاع از استقلال و مرزهای عقیدتی کشور و نظام اسلامی از دیگر اصول بنیادین دفاع مقدس به شمار می‌ رود که لازم است در تبیین این گفتمان به آن تاکید کرد البته توجه به این نکته هم ضروری است که این مولفه‌ ها برای همه نسل‌ ها به ویژه جوانان غرورآفرین و مایه سربلندی هستند.
دکتر دارابی افزود: معرفی الگوهای درست و جامع به نسل امروز امری حیاتی است البته در معرفی شهدا و الگوپردازی از شخصیت آن‌ها نباید غلو کرد یا چهره‌ ای قدسی و دست نیافتنی را به نمایش گذاشت زیرا شهدا هم آدم‌ های عادی بودند که در کنار ما زندگی می‌ کردند اما به تعبیر امام راحل، ره صد ساله را یک شبه پیمودند.
معاون امور استان‌ها در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چهلمین سال بزرگداشت هفته دفاع مقدس به توافق صورت گرفته میان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس با صداوسیمای استان‌ ها اشاره و عنوان کرد: قرارگاه مشترکی بر همین مبنا در مراکز استانی صداوسیما تشکیل می‌ شود که مأموریت اصلی آن، سامان دادن به امور و تولیدات مشترک است.
وی با تاکید بر اینکه باید از بیان مطالب غیر واقعی در خصوص دفاع مقدس پرهیز شود خاطرنشان کرد: از جمله موضوعاتی که باید روی آن کار اساسی صورت بگیرد، بحث «همه با هم در دفاع» و نمایش همبستگی ملت ایران است که جزو واقعیت‌ های انکارناپذیر دفاع مقدس به شمار می‌ رود، زمانی که آحاد مختلف مردم پای کار آمدند و ارتش و سپاه و بسیج مردمی در دفاع از مرزهای کشور یکدل و یکرنگ شدند؛ این حقیقت زیبا باید در قاب تلویزیون و برنامه‌ های رادیویی مراکز انعکاس ویژه‌ ای داشته باشد زیرا مخاطبان صداوسیما عمدتا جوانان و نوجوانان اند که به دنبال مطالب مستند، باورپذیر و منطقی هستند.
دارابی بهره‌ گیری از آرشیو غنی رسانه ملی را یکی از مهم ترین اصول در برنامه‌ سازی دانست و تصریح کرد: لازم است با توجه به این مستندات و همچنین تاریخ شفاهی جنگ، دستاوردهای عظیم دفاع مقدس برای نسل امروز تشریح شود.
تولید و پخش 230 هزار دقیقه ویژه برنامه دفاع مقدس در مراکز
معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما با اشاره به تشکیل ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس و فعالیت آن از خرداد تا اسفند 99 گفت: بخش عمده ای از تولیدات رسانه ملی برای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به تولیدات مراکز استانی صداوسیما اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه 229 هزار و 149 دقیقه محتوای ویژه هفته دفاع مقدس در قالب 21 هزار و 813 عنوان برنامه پیش‌ بینی شده است افزود: در این بین سهم مراکز استانی بیش از 12 هزار و 513 عنوان برنامه و حدود 142 هزار دقیقه است؛ از این تعداد 9 هزار و 912 عنوان برنامه در صدای استان‌ ها، 12 هزار و 83 برنامه در سیمای استان‌ ها و 800 عنوان به همت فضای مجازی مراکز تولید شده است.
دارابی اضافه کرد: طبق برنامه‌ ریزی صورت گرفته، قرار است هر مرکز هر شب جنگ شبانه‌ ای را با محور دفاع مقدس روی آنتن ببرد.
شکل‌گیری جشنواره تولیدات رسانه‌ای سردار صلح و امنیت در خوزستان
معاون امور استان‌ های رسانه ملی با تاکید برضرورت تولید آثار فاخر رادیویی و تلویزیونی در موضوع دفاع مقدس گفت: بر اساس توافق انجام گرفته بین استانداری و صداوسیمای مرکز خوزستان، قرار است جشنواره تولیدات رسانه‌ ای سردار صلح و امنیت، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و مقاومت، از این پس هر ساله به میزبانی استانداری خوزستان برگزار شود که امیدوارم شاهد حضور پررنگ آثار رادیویی و تلویزیونی شبکه‌های استانی در این جشنواره باشیم.
صدا و سیما در گرامیداشت هفته دفاع مقدس پیشگام بوده است
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌ های رسانه ملی در هفته دفاع مقدس گفت: برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس هم تدارک گسترده‌ ای دیده شده که در این بین صداوسیمای جمهوری اسلامی مانند همیشه پیشگام بوده است.
سردار سرتیپ بهمن کارگر در نشست مشترک با معاون امور استان‌ های رسانه ملی و اعضای شورای مدیران معاونت و هم چنین مدیران کل مراکز استانی در سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس در جلسه حضور داشتند با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در پاسداشت و تکریم ارزش‌ های دفاع مقدس اظهار کرد: امسال و در آستانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس، برنامه‌های مختلفی از سوم خردادماه شروع شده که تا 29 اسفند امسال ادامه دارد.
وی افزود: برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس هم تدارک گسترده‌ ای دیده شده که در این بین صداوسیمای جمهوری اسلامی مانند همیشه پیشگام بوده است.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس با بیان اینکه اوج برنامه‌های هفته دفاع مقدس در روز دوشنبه سی و یکم شهریور خواهد بود گفت: سخنرانی مقام معظم رهبری در نخستین روز از هفته دفاع مقدس و پخش آن در سراسر کشور از مهم ترین برنامه‌ های این هفته خواهد بود.
تولید 66 درصد برنامه‌های ویژه دفاع مقدس رسانه ملی در مراکز استانی صداوسیما
محمد مهدی رحمتی رئیس مرکز بسیج سازمان صداوسیما نیز در این جلسه با تشریح برنامه‌ های رسانه ملی در هفته دفاع مقدس اظهار کرد: صداوسیما برای بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با هدف ترویج ارزش های دفاع مقدس و تدوین دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهار دهه، در حوزه‌ های مختلف برنامه‌ های متنوعی را تدارک دیده است.
رئیس ستاد چهل سالگی دفاع مقدس سازمان صداوسیما گفت: 66 درصد برنامه‌ های در نظر گرفته شده برای هفته دفاع مقدس، مربوط به مراکز استانی صداوسیما هستند.

امتیاز شما