امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

عملکرد نهادهای حقوقی بین المللی در مناقشه یمن روی میز «مجله حقوقی»

مشاهده ۴۲۱
۱۳۹۹/۰۶/۲۵- ۱۳:۳۵

بررسی، توجیه، ریشه یابی و علل شکل گیری جنگ یمن از منظر منشور سازمان ملل و عملکرد این سازمان خاص به لحاظ صدور قطع نامه‌ های مختلف، امشب در برنامه «مجله حقوقی» از کانال آذری شبکه سحر بررسی می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، به دنبال واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به گزارش منتشر شده از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با موضوع قرار گرفتن نام ایران در میان کشورهای تامین کننده سلاح در بحران یمن، این برنامه 55 دقیقه ای به مرور عملکرد سازمان‌ های بین المللی حافظ صلح در جریان جنگ یمن می‌ پردازد.
محمدرضا میرمحمدی کارشناس مسائل حقوقی در استودیوی برنامه، اهداف تاسیس سازمان ملل متحد، نسل کشی عربستان سعودی و شورای ائتلاف در یمن و دیدگاه‌ ها و تلاش های ایران برای برقراری صلح و امنیت از دیدگاه حقوق بین الملل را برای مخاطبان و بینندگان آذری زبان واکاوی می‌کند.
همچنین در این برنامه با اشاره به ماده هفت دیوان بین المللی کیفری، جنایت علیه بشریت عربستان سعودی در یمن و عدم دستیابی به نتایج دلخواه توسط نهادهای بین المللی در جریان فاجعه انسانی یمن نیز تحلیل می‌ شود.
«مجله حقوقی» سه شنبه بیست و پنجم شهریور ساعت 21 به وقت تهران با اجرای محمدرضا مهرافزا روی آنتن کانال آذری شبکه سحر می رود. پناه نجف زاده تهیه کننده این برنامه است.

امتیاز شما