امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
عوامل مسابقه تلفنی تلویزیونی ایران کالا میزبان مخاطبان در 162 شدند
عوامل مسابقه تلفنی تلویزیونی ایران کالا میزبان مخاطبان در 162 شدند

حمایت دونبش از تولید داخلی

مشاهده ۷۸۴۶
۱۳۹۹/۰۶/۲۶- ۰۷:۳۰
تعداد بازدید:7846

عوامل مسابقه تلفنی تلویزیونی «دونبش» شبکه ایران کالا عصر سه‌شنبه 25 شهریور در واحد ۱۶۲ روابط عمومی سازمان، تلفنی پاسخگوی مخاطبان این برنامه شدند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سید احمدرضا موسوی، مجری، محمدامین فیض‌آبادی، تهیه‌کننده، عزت اسد زاده، کارگردان، یحیی سعیدی، مدیر تولید و بابک علی پور، طراح سؤال این برنامه به فراخور مسئولیتشان در «دو نبش»، مشتاقانه به مدت یک ساعت پای حرف‌های مخاطبانشان نشستند.

 

مسابقه‌ای باهدف جهش تولید

محمدامین فیض‌آبادی، تهیه‌کننده، مسابقه تلفنی «دونبش» را یکی از تجربه‌های به‌یادماندنی در فضای ارتباط با مخاطبان دانست و گفت: از نوروز امسال شبکه تلویزیونی ایران کالا که شبکه تخصصی اقتصادی تلویزیون است، این مسابقه را روی آنتن برده که هدف غایی‌اش حمایت از تولید ملی است. آن‌هم در سالی که سال «جهش تولید» نام‌گذاری شده و با توجه به تحریم‌های بین‌المللی، اقتصاد ایران بیش از هر زمان باید روی تولیدات ملی سرمایه‌گذاری کند.

وی افزود: با توجه به این موضوع، مسابقه‌ای تلفنی را طراحی کردیم و لوازم‌خانگی داخلی را به‌عنوان جایزه به برندگان خود اهدا می‌کنیم.

فیض‌آبادی که پیش‌ازاین تجربه کار در شبکه نسیم و در برنامه کوک عاشقی را داشته، گفت: قالب مسابقه البته تفاوت زیادی با نمونه‌های پیش از خود ندارد، اما ریزه‌کاری‌هایی در خود دارد که به جذابیت هر چه بیشترش کمک شایانی کرده است.

وی انتخاب مجری را در برنامه‌های مسابقه محور مهم دانست و گفت: از این انتخاب بسیار راضی‌ام و آن را برگ برنده می‌دانم؛ اجرای پرانرژی و گرم سید احمدرضا موسوی به‌خوبی فاصله میان او و مخاطب را برداشته است.

فیض‌آبادی افزود: برای مثال می‌توان به پخش ترانه تولدت مبارک از مجموعه کلاه قرمزی به بهانه تولد یکی از شرکت‌کننده‌ها اشاره کرد. همین‌طور شوخی‌های ظریف موسوی با عوامل پشت‌صحنه کار هم بر صمیمیت آن می‌افزاید که باعث شده امروز بسیاری از مخاطبان خواستار گفت‌وگو با مجری مسابقه باشند.

به گفته این تهیه‌کننده، مخاطبان از طریق فضای مجازی این برنامه را دنبال می‌کنند و تعداد مخاطبانش نسبت به‌روزهای آغازین برنامه چند برابر شده است.

 

احترام به مخاطب اولویت در اجرا

مخاطبان مسابقه «دونبش» سید احمدرضا موسوی چهره را از برنامه شب کوک می‌شناسند، او در برنامه دلویزیون نیز در کنار باربد بابایی با تقلید صدا به وی کمک می‌کرد و به خوش لحن نیز معروف بود.

موسوی با اشاره به اجرای این مسابقه گفت: صداقت مهم‌ترین ویژگی من در اجراست. مخاطب را جدی می‌گیرم و هیچ‌وقت مسخره نمی‌کنم. احترامی‌که برای مخاطب قائلم، باعث می‌شود خیلی زود صمیمی‌شود و یخش پشت تلفن باز شود، چراکه بسیاری از شرکت‌کنندگان هول می‌شوند و اضطراب باعث می‌شود نتوانند به سؤالات پاسخ دهند.

مجری مسابقه تلفنی «دونبش» که در چند فیلم سینمایی نیز بازی کرده است با اشاره به اهمیت شناخت زمان و مخاطب در مسابقه زنده گفت: یکی از کارهای خوبی که در ایام محرم انجام دادیم، استفاده از موسیقی نواحی و یا انتخاب خوانندگانی بود که در رثای امام حسین (ع) خوانده بودند.

وی افزود: استفاده به‌جا از این نواها سبب شد در ایام محرم تعداد مخاطبان و بینندگان برنامه افزایش یابد، چراکه با حفظ فضای فاخر محرمی مسابقه را هم اجرا کردیم و مخاطب حس کرد که در غم و حزن این ایام حضور دارد.

 

افزایش اطلاعات عمومی در حوزه اقتصاد

بابک علی پور، طراح سؤال نیز با اشاره به استقبال مخاطبان 162 از این مسابقه گفت: تنوع سؤالات که در 10 شاخه تدارک دیده‌شده، یکی دیگر از نقاط قوت دونبش است که دو گروه شرکت‌کننده در هر قسمت را به چالشی سخت فراخوانده و معلومات عمومی‌شان را به بوته آزمایش می‌گذارد.

وی افزود: سؤالات در 10 زمینه اطلاعات عمومی، فرهنگ و هنر، علمی، تاریخ، سلامت، ورزش، اماکن گردشگری، سیاست، صنعت و اقتصاد طراحی‌شده و در سه سطح ساده، متوسط و سخت از شرکت‌کنندگان پرسیده می‌شود و در طراحی سؤال نیز سعی شده رویکرد حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی حفظ شود.

علی پور حمایت از تولیدات داخلی را مهم‌ترین هدف این مسابقه دانست و گفت: در طراحی سؤالات به محصولات شهرهای مختلف و تولیدات بومی اشاره می‌کنیم تا مخاطب در فضای سرگرمی اطلاعاتش درباره قابلیت‌های اقتصادی و محصولات و کالاهای بومی افزایش یابد.

 

حمایت از محصولات وطنی

عزت اسد زاده، کارگردان این مسابقه که سال‌ها تجربه کارگردانی برنامه‌های زنده شبکه یک و برنامه «نود» شبکه سه را در کارنامه خود دارد، درباره این مسابقه تلویزیونی گفت: تولید مسابقه «دونبش» به‌عنوان یک مسابقه تلویزیونی باهدف از حمایت از تولیدات داخلی در حوزه کالای خانگی، اتفاق فرخنده‌ای است که می‌تواند در آینده هم ادامه داشته و مخاطبان را علاوه بر سرگرمی‌به خرید محصولات یادشده باهدف حمایت از محصولات وطنی ترغیب کند.

وی افزود: تلاش این برنامه سرگرمی مخاطبان است و بسیاری از تماس‌ها مبتنی بر تشکر از عوامل برنامه و ادامه‌دار بودن این مسابقه است.

 

کارگاه‌های کوچک مشتریان ایران کالا

یحیی سعیدی، مدیر تولید این مسابقه نیز گفت: «دونبش» اولین مسابقه تلفنی شبکه ایران کالا است که از دوم فروردین‌ماه روی آنتن رفته است و تاکنون ادامه ‌دارد. این مسابقه ساعت 19 تا 20 روی آنتن می‌رود.

وی افزود: هدف ما جذب بنگاه‌های خانگی و کوچک و معرفی آن به مخاطبان است و بسیاری از مخاطبان که امروز تماس گرفته‌اند، از نحوه معرفی و تبلیغ محصولاتشان سؤال می‌کردند.

به گفته سعیدی، با توجه به هدف شبکه ایران کالا این مسابقه در فضای مجازی بسیاری از این کارگاه‌های کوچک خانگی را حمایت کرده ضمن معرفی به مخاطبان، آن‌ها را به خرید این محصولات از کارآفرینان ایرانی تشویق می‌کند.

تصاویر

امتیاز شما