امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

از چرایی آغاز جنگ تحمیلی تا خاطرات شهید رضا چراغی در رادیو فرهنگ

مشاهده ۹۹۰
۱۳۹۹/۰۶/۲۶- ۱۰:۳۹

شبکه رادیویی فرهنگ چهارشنبه 26 شهریور، برای شنوندگان خود، برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» امروز قطعه «ای وطن» از آثار فریبرز لاچینی، با صدای محمد نوری را تقدیم شنوندگان می‌کند. این برنامه را به تهیه کنندگی یلدا احتشامی ساعت 12:10 از رادیو فرهنگ بشنوید.
برنامه «در قلمرو فرهنگ» با موضوع ملغی شدن یک طرفه قرار داد 1975 الجزایر توسط صدام حسین، به تهیه کنندگی امیر رضا از 26 شهریور ساعت 12:30 پخش می‌ شود. نگاهی تاریخی-فرهنگی به  جنگ ایران و عراق و بررسی اتفاقات دوران دفاع مقدس، نیز موضوع برنامه «سنگر به سنگر» است که ساعت 15:15  به سمع شما می رسد.

همچنین در برنامه «ده ترین» مخاطبان با برترین و زیباترین دشت های ایران آشنا می‌شوند. این برنامه به معرفی ده تا از برترین‌ های ایران در حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی، فعالیت های گروهی و ... اختصاص دارد. برنامه «ده ترین» امروز ساعت 14:30 به تهیه کنندگی نازنین حاج سیف الله و گویندگی احسان همتی روی آنتن رادیو فرهنگ می رود. گفتنی است برنامه«بوطیقا» هم 26 شهریور ساعت 15:30به سراغ موضوع اوج و حضیض در ادبیات عرفانی اسلامی می رود.

برنامه «گلخانه» امروز در بخش های مختلف به معرفی  منابع طبیعی کشور  می‌ پردازد. این برنامه با رویکرد فرهنگ سازی در زمینه محیط زیست و طرح مسائل و مباحث محیط زیستی، بررسی قوانین بهره برداری از جنگل ها، روزهای چهارشنبه ساعت 16 پخش می‌ شود.
همچنین مستند «فرماندهان» ساعت 18:30، زندگی و خاطرات شهید رضا چراغی را از زبان خانواده و همرزمانش مرور می‌کند. این مستند با هدف آشنایی هر چه بیشتر مخاطبان با فرماندهان زمان جنگ تنظیم رادیویی شده  است.

رشید کاکتوند نیز ساعت 21 در برنامه «هوای تازه» که پرویز جمالی، آن را تهیه کرده است، اشعار وحشی بافقی را می خواند. این برنامه گشت و گذاری به شعر و ادبیات گذشته و معاصر ایران دارد و شعرهایی از شاعران در این برنامه تحلیل می‌ شود.
در برنامه «چراغ مطالعه» که  به نقد کتاب از دید نویسندگان اختصاص دارد، کتاب «خیره به خورشید نگریستی» از اروین دیوید یالوم، روانپزشک و روان درمانگر بررسی می‌ شود. این برنامه ساعت 21:15 با معرفی این کتاب، تلاش می‌کند خواننده را با تجربه و فلسفه مرگ آشنا سازد و او را از چنگال مرگ برهاند.

همچنین ساعت 23 امشب شنوندگان رادیو فرهنگ، در ادامه بررسی آموزه‌ های زبان و ادبیات فارسی در برنامه «روزنه»، با مضمون واژه‌های باد و نسیم در ادبیات فارسی آشنا می‌ شوند. برنامه «شنیدنی‌ های تاریخ» امشب ساعت 23:15 ، وقایع تاریخی دوران حاکمیت صلاح الدین ایوبی را مرور می‌ کند.

 

 

امتیاز شما