امروز سه شنبه  ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

نژادپرستی سوژه «هالیوود کات» هیسپان تی وی

مشاهده ۵۷۹
۱۳۹۹/۰۶/۲۶- ۱۲:۳۴

برنامه «هالیوود کات» (Hollywood Cut) شبکه هیسپان تی وی، که به پشت پرده و حقایق پنهانی فیلم های هالیوودی می پردازد، در این قسمت نقش هالیوود در لاپوشانی نژاد پرستی سیستماتیک در آمریکا را سوژه خود قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه در خصوص لاپوشانی گسترده نژادپرستی در فیلم های‌ هالیوود می‌ پردازد؛ کمتر کسی است که از تاریخ آمریکا اطلاع داشته باشد و وقایع شرم آور نژاد پرستانه آن وی را شرمگین نکرده باشد. عمق این فجایع به حدی است که حتی‌ هالیوود نیز امکان انکار آن‌ها را ندارد. این در حالی است که برخی فعالان ضد نژاد پرستی معتقدند تصویری که از نژادپرستی تاریخی آمریکا در هالیوود به نمایش گذاشته می‌شود بسیار سطحی تر و سفید تر از مسلمات تاریخی است.
همچنین در این قسمت از برنامه به طور خاص به آثار سینمایی ساخته شده در هالیوود با موضوع نژاد پرستی پرداخته می‌شود.
این برنامه امشب به سوالاتی چون؛ چگونه ساختار هالیوود گریزی جز رویکردهای نژاد پرستانه ندارد؟ آیا می توان جو هالیوود را آیینه ای تمام نما از نژاد پرستی پنهان در کل جامعه آمریکا دانست؟ آیا این جامعه آمریکا است که به جو نژاد پرستانه در هالیوود دامن می زند یا برعکس جو غالب هالیوود میوه ای جز جامعه نژادپرست به بار نمی دهد؟ آیا نژاد پرستی در هالیوود محدود به محصولات و فیلم های روی پرده است یا نژاد پرستی در پشت صحنه تولید فیلم ها نیز رسوخ کرده است؟ روند انتخاب نامزدها و برندگان در مراسم اسکار چگونه است و چرا چنین رویکردی مدتهاست که اعتراض سینماگران و فعالان اجتماعی ضد نژاد پرستی را بر انگیخته است؟ پاسخ داده می‌شود.
برنامه «هالیوود کات» محصول شبکه پرس تی وی است که با زبان گردانی اسپانیایی، شنبه ساعت 4 بامداد روی آنتن هیسپان تی وی می‎ رود و در همان روز ساعات 11، 15:30 ، 23:30 به وقت تهران و در روز یکشنبه ساعات 4:30 ،9 و دوشنبه 7 و 13 بازپخش می ‎شود.

امتیاز شما