امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

چهلمین سالگرد دفاع مقدس در صداوسیمای آذربایجان شرقی

مشاهده ۷۹۵
۱۳۹۹/۰۶/۲۶- ۱۴:۰۹

صدا‌وسیمای مرکز آذربایجان شرقی در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، برنامه های رادیویی و تلویزیونی خود را باهدف ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد روی آنتن می برد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای سهند ویژه برنامه شبانگاهی «افتخار بایراقی» را به تهیه کنندگی عباس احمدزاده در 7 قسمت 60 دقیقه ای، ساعت 21:45 در هفته دفاع مقدس تقدیم بینندگان شبکه سهند می‌کند. دعوت از فرماندهان نیروهای مسلح و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، بازگویی خاطرات ایثارگران، اجرای مسابقه پیامکی، حضور گروه‌ های سرود مساجد و پایگاه‌ های مقاومت و ... بخشی از آیتم های این ویژه برنامه به شمار می روند.
مسابقه «رزم آوران» نیز با هدف سنجش مهارت های رزمی انفرادی و بررسی توانمندی‌ های زرهی نیروهای عمل کننده سپاه و بسیج، در 18 قسمت، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس روی آنتن می رود. این مسابقه با حضور 90 نفر از اعضای یگان‌ های رزمی - عملیاتی سپاه و بسیج در منطقه عمومی‌ شبستر ضبط شده است. از ویژگی‌های بازر این مسابقه، واقعی بودن قالب عملیات های برنامه است و تنها درصد کمی از آیتم ها، از طریق جلوه‌های ویژه تامین شده است.

برنامه تلویزیونی «خط شکن» هم به تهیه کنندگی مرتضی مقدس، به مناسبت چهلمین سال هفته دفاع مقدس از سیمای آذربایجان شرقی با بینندگان همراه می‌شود.
همچنین فیلم های سینمایی و تلویزیونی با موضوع هشت سال جنگ تحمیلی، از 31 شهریور از شبکه سهند به سمع و نظر مخاطبان می رسد. پخش سریال «خاک سرخ» با دوبله ترکی، مستند «خاصاوان همین حوالی»، مجموعه دوازده قسمتی «سرداران آذربایجان»،«طریق وصال» و ... از دیگر تمهیدات سیمای سهند برای بزرگداشت یاد و خاطره رشادت ها و از جان گذشتگی‌ های فرزندان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس است.

صدای مرکز آذربایجان شرقی نیز در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، برنامه «رادیو جبهه» را در هفته دفاع مقدس، هر روز به مدت 90 دقیقه، به صورت زنده و مستقیم از پارک موزه شمیم پایداری روی آنتن می‌برد. همچنین نمایش های رادیویی «کارگر ساده »، «سوسنگرد قهرمانی»، «بهشت همین جاست»، «سردار توپخانه»، «پل حمید»، «شهید باکری» و ... در این هفته تقدیم شنوندگان می‌شود.
رادیو آذربایجان شرقی نیز در هفته دفاع مقدس، برنامه‌ های همیشگی خود را به شکل ویژه پخش می‌کند. روز شمار هفته دفاع مقدس، اطلاع رسانی برنامه‌های مختلف در سطح استان، برقراری ارتباط تلفنی با فرماندهان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی، پخش سرودهای حماسی، تهیه گزارش از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و ورزشکاران و افتخارآفرینان استان در حوزه‌ های مختلف، خوانش کتاب های حوزه دفاع مقدس و ... از جمله بخش های این برنامه‌هاست.

همچنین برنامه‌های «آچیق سوز»، «دونیا اوتن هفته»، «یرینجی قیبله»، «پرسپکتیو»، «شهیدلر خیابانی»، «اسلام غنچه لری» و ... نیز از رادیو برون مرزی آذری برای مخاطبان جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز پخش می‌شود. بررسی ابعاد سیاسی هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، چالش های کشورهای همسایه ایران در دوران دفاع مقدس، روزشمار و تقویم دفاع مقدس، بررسی زندگینامه شهید باکری و برخی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و ... از موضوعات این برنامه‌هاست.

معاونت خبر مرکز آذربایجان شرقی هم در هفته دفاع مقدس، علاوه بر پوشش رویدادهای خبری این هفته در سطح استان، مستندهای یک جنگ یک لشکر یک فرمانده، بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز، پدر توپخانه ایران و مستند بانوان دفاع مقدس را در میان بخش های مختلف خبری روی آنتن می‌ برد. همچنین پخش گزارش هفتگی یک شهید یک شهرستان و گفت و گوی ویژه خبری با موضوع هفته دفاع مقدس از دیگر پیش بینی‌ های این معاونت برای گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس و ایثارگری‌ های دلاورمردان این مرز و بوم است.

امتیاز شما