امروز سه شنبه  ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
دکتر علی عسکری در آیین رونمایی از آثار رادیویی پاسداشت مقام شهید وقدردانی از برنامه‌سازان دفاع مقدس:
دکتر علی عسکری در آیین رونمایی از آثار رادیویی پاسداشت مقام شهید وقدردانی از برنامه‌سازان دفاع مقدس:

نمایش اسوه شهدا در دستور کار رسانه ملی

مشاهده ۶۵۱
۱۳۹۹/۰۶/۲۶- ۱۷:۱۸
تعداد بازدید:651

رئیس رسانه ملی تأکید کرد: زندگی شهدا در تربیت نسل‌های مختلف مؤثر است و باید زندگی ایشان را به شایسته‌ترین شکل ممکن، به‌عنوان اسوه‌های این ملت معرفی کنیم.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری در آیین رونمایی از آثار رادیویی پاسداشت مقام شهید و قدردانی از برنامه‌سازان دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس مقطع حساسی در تاریخ ملت و کشور ماست و برکات فراوانی داشته است.

وی افزود: انسان‌های فداکار برای صیانت از این مرزوبوم به جبهه‌ها رفتند و نگذاشتند در این جنگ شکست بخوریم. برای اولین بار در چند قرن گذشته بود که ایران اثبات کرد بدون هیچ کمکی صلابت و استحکام دارد و این دفاع مقدس منشأ اقتدار، قوت و مقاومت شد.

رئیس رسانه ملی تأکید کرد: قله عظمت و ایستادگی در دفاع مقدس، در وجود مردان و شهدایی بود که از همه دل‌بستگی‌ها کندند و به جبهه‌ها روانه شدند و مردمی‌که با بصیرت سختی‌ها را تحمل کردند.

دکتر علی عسکری تصریح کرد: ترسیم و نمایش شکوه زندگی شهدا و لحظات دفاع مقدس بسیار دشوار است و امکان آن نیست تا همه ابعاد آن بازگو شود؛ به همین خاطر باید گفت حتماً در این زمینه آنچه را باید انجام نداده‌ایم، اما امیدواریم بتوانیم ازاین‌پس حق مطلب را ادا کنیم.

وی در ادامه سخنانش به تحولات پس از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و مرتجعین منطقه همین اواخر دست‌به‌یکی کردند و با پرورش دادن تروریست‌های داعشی قصد داشت داشتند کل منطقه را فتح کنند و در اختیار آمریکا و صهیونیسم قرار دهند. این فتنه آمریکایی‌ها برای عقب نگه‌داشتن ممالک اسلامی‌بود و اگر مقاومت جوانان ما نبود، معلوم نبود امروز وضع کشور و منطقه چه می‌شد؟

رئیس رسانه ملی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که به دست نیروهای تروریستی رژیم آمریکا ناجوانمردانه در عراق به شهادت رسید، ادامه داد: در این منطقه کسی جرات نداشت با این تروریست‌ها مقابله کند، جز جوانان ملت ایران که ریشه شجاعتشان به دفاع مقدس می‌رسید. آن‌ها با ولایت‌پذیری و با فرماندهی شخصیتی همچون شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، بر آن مثلث شوم آمریکا، صهیونیسم و مرتجعین منطقه غلبه کردند.

دکتر علی عسکری افزود: امروز ترامپ و آمریکایی‌ها به ذلت کشیده شده‌اند. آمریکا امروز بسان یک کشور جهان‌سومی دچار آشوب و شورش شده است و بدهی ۲۷ هزار میلیارد دلاری و کسری بیش از 3000 میلیارد دلاری نشان می‌دهد که چه کشور مفلوکی شده است.

رئیس رسانه ملی با تأکید بر اینکه راه مقاومت کنونی، حفظ روحیه، ایمان و جهش تولید و رونق اقتصاد در کشور است، گفت: امیدواریم از برکات روحیه قوی ملت و میراث شهدا، کشورمان را بسازیم و همان طور که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند، در مسیر جهش تولید حرکت کنیم.

 

پاسداشت شهدا، وظیفه‌ای همگانی

حمید شاه‌آبادی، معاون صدای رسانه ملی هم در این مراسم گفت: پاسداشت مقام شهید وظیفه‌ای ملی و همگانی است، اما باید مراقبت کنیم در این مسیر دچار حاشیه‌ها نشویم و متن را فدای حاشیه نکنیم.

وی افزود: دو گروه و دو جریان می‌توانند در کشور شبهه‌افکنی کنند. گروهی که شبهه‌افکنی می‌کنند و راه سازش نشان می‌دهند و گروه دیگری که با نام عدالت‌خواهی شبهه‌هایشان را مطرح می‌کنند. هر دو جریان ضربه زننده هستند.

شاه‌آبادی ادامه داد: انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس معادلات جهان را تغییر داد. شاخصه قدرت سلاح و انبار مهمات نیست. امروز برای دنیا ثابت شده است که شهدا سرمایه و نماد قدرت کشور ما هستند.

معاون صدا با بیان اینکه «ما اندیشه شهادت‌طلبی قدرت خود را به دنیا نشان داده‌ایم»، گفت: رسانه در این سال‌ها اقدامات گوناگونی را برای پاسداشت شهدا و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام داده است. در رادیو هم قرار است این پاسداشت را به‌گونه‌ای دیگر رقم بزنیم که گوشه‌ای از آن را رونمایی کردیم.

در این مراسم که با حضور رئیس رسانه ملی و معاون صدا برگزار شد، از مادر شهید مصطفی نمازی فرد، برنامه «چهل روایت؛ چهل شهید» و برنامه‌سازان برتر در حوزه دفاع مقدس، همچنین برنامه‌سازان رادیو محرم قدردانی و از جشنواره نشان سلیمانی نیز رونمایی شد. در این مراسم همچنین مهرداد خوشبخت، کارگردان فیلم «آبادان یازده ۶۰» مورد تجلیل قرار گرفت.

 

جذابیت زندگی شهدا در قالب نمایش

حمیدرضا افتخاری، مدیر اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و مدیر رادیو نمایش در این مراسم با اشاره به طرح پاسداشت مقام شهید گفت: حدود ۹ ماه است که این طرح آغازشده و هدف ما پرداختن و توجه به شهدای کمترشناخته‌شده است.

وی گفت: این طرح با دو محوریت آغاز شد، به طوری که ابتدا با شهدایی که قصه‌های جذابی داشتند، پیش رفت و در ادامه به زندگی شهدای شاخصی توجه شد و درباره آن تحقیق صورت گرفت. به‌زودی زندگی ۱۲ شهید به سریال رادیویی تبدیل می‌شود و پخش سریال از شبکه‌های رادیویی آغاز می‌شود.

افتخار افزود: برنامه «چهل روایت؛ چهل شهید» و برنامه‌های دیگر در این حوزه گوشه‌ای از تلاش برنامه‌سازان رادیو نمایش در این طرح بود که برای پاسداشت مقام شهید انجام شد و امیدواریم بتوانیم این طرح را همچنان ادامه دهیم.

گزارش تصویری از این نشست را در این لینک ببینید.

امتیاز شما