امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌ های هفته دفاع مقدس از رادیو تهران

مشاهده ۴۳۵
۱۳۹۹/۰۶/۲۹- ۱۱:۴۵

شبکه رادیویی تهران به مناسبت گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس، با تدارک ویژه برنامه‌های متنوع، یاد و خاطره شهداء و رهبر کبیر انقلاب اسلامی را گرامی می دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، داستان«اسماعیل، اسماعیل» اثر زنده یاد محمود گلابدره ای، از 29 شهریور تا 3 مهر از ساعت 23:30 در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران با صدای بهروز رضوی بازخوانی می‌ شود. داستان «اسماعیل، اسماعیل» یکی از اولین آثار داستانی دفاع مقدس است که در سال ۱۳۶۰ منتشر شده است. نویسنده در این داستان، ماجرای خانواده ای را روایت می‌ کند که با اولین هجوم دشمن، از اهواز به شوشتر فرار می‌کنند و در آنجا ساکن می‌شوند.

برنامه«صحنه» به تهیه کنندگی محمد بخشایش، با محور گفت و گو با هنرمندان و چهره‌ های محبوب مردمی، هر شب ساعت 21 روی آنتن رادیو تهران می رود. این برنامه در هفته دفاع مقدس، فیلم های دفاع مقدس را معرفی می‌کند و با سازندگانی که صاحب سبک سینمای دفاع مقدس هستند، گفت و گو می‌شود.

برنامه«تهران میدان شهداء» ضمن قدردانی از خانواده‌ های شهداء و ایثارگران، با همسر شهید، فرزندان و والدین شهداء گفتگو و یاد و خاطره آنان را گرامی می دارد. این برنامه کاری از گروه تهران و رویدادهاست که از امروز به مدت یک هفته، به معرفی فرماندهان و سرداران شهید می‌ پردازد. در این برنامه بیشتر با زندگی و خاطرات شهیدان یاسینی، کشوری، شیرودی، اردستانی، همت، زین الدین و غلامرضا رهبر آشنا می‌ شویم. 

مخاطبان رادیو تهران هر روز برای آگاهی بیشتر از اتفاقات و رویدادهای روز، گفت و گوهای برنامه«پارک شهر» با مسئولین کشوری و لشکری در حوزه‌های مختلف را دنبال می‌ کنند. این برنامه در هفته دفاع مقدس با فرماندهان راهبردی، چهره‌های شاخص و تاثیرگذار در جنگ تحمیلی درباره عملیات های مهم گفت و گو می‌کند.

«گفتاورد» عنوان برنامه‌ای گفت و گو محور در ساحت اندیشه، تاریخ و سیاست است که روزهای زوج از ساعت 22 روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز می رود. این برنامه به تهیه کنندگی معصومه خیاطون، به ویژگی‌های دفاع مقدس و تفاوت آن با سایر جنگ ها و... می‌ پردازد.

برنامه«تهران کلینیک» علاوه بر موضوعات پزشکی، به مسائل و مشکلات مردم در زمینه سلامت اختصاص دارد. این برنامه در هفته دفاع مقدس از ساعت 10 با پزشکان و پرستاران عرصه دفاع مقدس، که هم اکنون در عرصه مدافعان سلامت فعال هستند، پخش می‌ شود.

امتیاز شما