امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

آمریکا و قراردادهای شرم آور از نظر «ما مردم»

مشاهده ۴۰۸
۱۳۹۹/۰۶/۲۹- ۱۳:۰۴

تلاش های ترامپ برای گسترش معاملات عادی سازی بین کشورهای عربی و اسرائیل در برنامه این هفته «ما مردم» شبکه پرس تی وی، بررسی می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی با اشاره به دیدار نمایندگان امارات متحده عربی، بحرین و رژیم اسرائیل با مقامات آمریکایی در واشنگتن برای امضای توافق نامه‌ های عادی سازی بین کشورهای خلیج فارس و اسرائیل به بررسی واکنش فلسطینیان که این کار کشورهای عربی را به عنوان «خیانت» و «خنجر زدن از پشت» تلقی کرده اند، می‌ پردازد.
در این برنامه با نگاهی به تاثیر عادی سازی با رژیم اشغالگر قدس از جمله کاهش شانس حل منازعات و اهداف دولت آمریکا از واسطه گری در این معاملات و پیوند روند عادی سازی اعراب و اسرائیل با مبارزات انتخاباتی مجدد ترامپ، این اقدام به عنوان جبران شکست های آمریکا در معامله قرن و مهار برنامه هسته ای ایران به بحث و گفت و گو گذاشته می‌شود.
برنامه «ما مردم» همچنین با مروری بر توافق صورت گرفته با EAE در ماه آگوست که در پی آن تحریم اقتصادی کشورهای کوچک اما ثروتمند خلیج فارس از اسرائیل پایان یافته و راه برای فروش سلاح های پیشرفته به امارات هموار می‌ شود را به واکاوی می‌گذارد.
افزایش فروش سلاح های ایالات متحده در دوره ریاست جمهوری ترامپ، استفاده از عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی منطقه برای تحت فشار قرار دادن ایران و متحدانش، تغییر رویکرد نیروهای مسلح ایران نسبت به امارات و واکنش سپاه پاسداران نسبت به اقدام بحرین در روند عادی سازی با اسرائیل نیز از دیگر مباحثی است که در این برنامه به آنان پرداخته می‌شود.
در بخش دیگر این برنامه نیز دست و پا زدن ترامپ و آخرین تلاش های وی برای پیروزی در انتخابات آمریکا و تلاش ترامپ برای فرار از پیامدهای دروغ های متعددش درخصوص ویروس کرونا و بی توجهی و اهانت به سربازان و رهبران نظامی‌ کشته شده در آمریکا، رقابت تنگاتنگ وی با جو بایدن، امکان امتناع ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات در صورت عدم پیروزی و توصیه مقامات نظامی آمریکا به ترامپ برای عدم توسل به قانون شورش نیز به نقد و تبادل نظر گذاشته می‌شوند.
برنامه«ما مردم» شنبه 29 شهریور ساعت 21 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌ شود. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 00:05 بامداد، 8 و 19 و سه شنبه ساعت 4 روی آنتن می رود.

امتیاز شما