امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

روایت سال های مقاومت و ایستادگی در جهان بین

مشاهده ۵۵۶
۱۳۹۹/۰۶/۲۹- ۱۳:۳۸

صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری با تهیه ویژه برنامه‌های متنوعی، چهل سالگی دفاع مقدس را گرامی می دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، صدای چهارمحال و بختیاری با ویژه برنامه متعددی تلاش می‌ کند دستاوردهای دفاع مقدس، آرمان‌های انقلاب اسلامی و اهداف امام راحل(ره)، از خودگذشتگی و نقش رزمندگان و خانواده‌ های آنان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و ارزش های دفاع مقدس را تبیین کند.

برنامه«پلاک هشت» با رویکرد آشنایی مخاطبان به ویژه نسل جوان، با از خودگذشتگی‌ های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، به تهیه کنندگی سیاوش قربانی پور و سید مهرداد افضلی، در هفته دفاع مقدس ساعت 15:15 از رادیو جهان بین پخش می‌ شود. در برنامه«جلوه‌ های ایثار» با حضور رزمندگان، آزادگان و جانبازان استان، خاطرات، حوادث و حقایق ناگفته نبرد در جبهه‌ های حق علیه باطل روایت می‌ شود. این برنامه به تهیه کنندگی سید مهرداد افضلی، در هفته دفاع مقدس روزهای فرد ساعت 11:15 دقیقه به روی آنتن می رود.

برنامه«مدرسه عشق» به تهیه کنندگی فاطمه رفیعی، 2 مهر ساعت 18، فعالیت های ایثارگران و بسیجیان استان در عرصه‌ های مختلف را معرفی می‌کند. همچنین در برنامه «نسیمی از بهشت» شنوندگان با شهدای استان آشنا می‌شوند. «فانوس» عنوان یکی دیگر از برنامه‌ های رادیو جهان بین است که گوینده برنامه، خاطرات و حوادث دوران دفاع مقدس را نقل می‌ کند. این برنامه هر روز ساعت 19:15 دقیقه به تهیه کنندگی محمد حداد و ندا پولادآبادی به سمع شما می رسد. برنامه«پلاک چهل» شامل بسته‌ های صوتی است که هر شب ساعت 23 به تهیه کنندگی آرزو بلالی، به معرفی شهدا، ایثارگران و جانبازان استان اختصاص دارد.

در سیمای جهان بین نیز برنامه‌ های متنوعی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس روی آنتن می رود.

برنامه«طلایه داران» در موزه دفاع مقدس شهرکرد، در فضایی مناسب با حال و هوای آن دوران و با حضور فرماندهان استان در سنگرهای نبرد حق علیه باطل، هر شب ساعت 20:50 از شبکه شما و سیمای جهان بین پخش می‌شود. روز شمار هفته دفاع مقدس، گفت و گو با رزمندگان و فرماندهان استان در دوران جنگ تحمیلی، گزارش از یادگاران دفاع مقدس، گفت و گو با خانواده شهدای شاخص استان، شعر دفاع مقدس، معرفی کتاب و سرود و نماهنگ از بخش های برنامه است.

برنامه «چهل سال اقتدار» هم با رویکرد گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس، به تهیه کنندگی فرحناز حاتم پوری از اول شهریور ماه در حال پخش است و در هفته مقدس نیز هر روز ساعت 17:45 دقیقه از سیمای جهان بین پخش می‌ شود. گوهر ناب، ما قوی هستیم، عطر خاطرات (بیان خاطرات به یادماندنی توسط رزمندگان، جانبازان و آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس)، موسیقی تصویرهای دفاع مقدس، نما(معرفی فیلم های دفاع مقدس)، همیشه در صحنه (معرفی رزمندگان کارآفرین) و چکامه‌ های پایداری(معرفی شاعران هم استانی که در زمینه دفاع مقدس فعالیت می‌کنند)، آیتم های این برنامه را تشکیل می دهند.

«بر بام ایثار» هم عنوان برنامه ای دیگر از تولیدات سیمای جهان بین است که به تهیه کنندگی رضا قاضی، رزمندگان، ایثارگران و شهدای شهرستان بروجن را معرفی می‌کند. این برنامه در هفته دفاع مقدس ساعت 23:30 دقیقه به سمع و نظر بینندگان می رسد.

تولید و پخش 32 گزارش خبری و موضوعی مرتبط با رویدادهای این هفته و 7 گزارش تولیدی با موضوع دفاع مقدس و ایثار و شهادت، پوشش خبری رویدادهای شهرستان‌ های 10گانه استان با همکاری خبرنگاران آزاد و ... از اقدامات معاونت خبر مرکز در این هفته است.

تصاویر

امتیاز شما