امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

یادی از شهدا و دلیرمردان کرمانی در دوران جنگ تحمیلی

مشاهده ۵۹۸
۱۳۹۹/۰۶/۲۹- ۱۵:۵۱

صداوسیمای مرکز کرمان به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و قدردانی از رشادت های یادگاران هشت سال دفاع مقدس، برنامه‌های متنوعی را در هفته دفاع مقدس تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای مرکز کرمان از ابتدای هفته دفاع مقدس هر شب ساعت 21 به مدت 45 دقیقه برنامه «پلاک 40» را به صورت زنده تقدیم مخاطبان می‌ کند. «پلاک 40» ویژه برنامه هفته دفاع مقدس با رویکرد پاسداشت حماسه شهدا و ایثارگران و خانواده معظم شهدا پخش می‌شود. این برنامه در آیتم های رازهای ارغوانی (شب شعر دفاع مقدس )، رفتند تابمانیم (قصه‌ها و دل نوشته‌های فرزندان شهدا وایثارگران ) با روایت مقاومت در دو بخش، به صورت زنده داستان‌هایی از دفاع مقدس را روایت می‌کند؛ داستان‌ها در بخش اول مربوط به عملیات طریق القدس و در بخش دوم مربوط به شهید حاج قاسم سلیمانی است. کلیپ، دعوت از میهمان ویژه، معرفی کتاب هایی که در حوزه دفاع مقدس در استان کرمان به چاپ رسیده و ... از بخش های دیگر این برنامه به شمار می آیند. «پلاک 40» به تهیه کنندگی علی عسکری در سیمای مرکز کرمان تولید و پخش می‌ شود.
علاوه بر ویژه برنامه‌ های تأمینی و میان برنامه‌ های مناسبتی پخش سیما، برنامه‌های «صبح بخیرکرمان»، «زندگی زیباست»، «دریادلان»، «تازه شو»، «گفت وگوی ویژه»، «ستاره‌ ها و پلکان» نیز با حال و هوای  روزها و سال های دفاع مقدس برای مخاطبان تهیه و پخش می‌شود.
برنامه رادیویی «پلاک» هم به مدت 30 دقیقه، به تهیه کنندگی شبنم بختیار و گویندگی و نویسندگی وحید یوسف زاده، هر روز، ساعت 5 صبح از صدای مرکز کرمان پخش می‌شود و حماسه دفاع مقدس را از زوایای مختلف با حضور یادگاران دفاع مقدس بررسی می‌کند. صحبت های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس، پیام های شهدا و خانواده‌ های آنان و... از آیتم های این برنامه است.
برنامه «کرمان سلام» به تهیه کنندگی عباس پورجهانشاهی و خانم طالبی زاده با بخش های فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب، گفت و گو با کارشناسان دفاع مقدس و گزارش در هفته دفاع مقدس از رادیو کرمان شنیده می‌شود. این برنامه به گویندگی و نویسندگی زهرا استاد نارویی هر روز به مدت 90 دقیقه به صورت زنده ساعت 6:30 با شنوندگان همراه می‌شود.
برنامه رادیویی «خط مقدم» به تهیه کنندگی مریم مستوفی پور، به مدت 60 دقیقه هر شب ساعت 20 با بخش های مختلفی چون گزارش، بخش کارشناسی، خاطره گویی و معرفی کتاب، تقدیم شنوندگان رادیو کرمان می‌شود.
برنامه 30 دقیقه ای «گفت و گو» نیز از پنجشنبه سوم مهر بعد از خبر ساعت 8 صبح، با حضور کارشناسان به تبیین 8 سال دفاع مقدس می‌پردازد.
دیگر برنامه‌ های شبکه استانی صدا نیز به فراخور زمان و مخاطبان به هفته دفاع مقدس می‌پردازد.
همچنین معاونت اطلاعات و اخبار مرکز کرمان هم با پوشش خبری مراسم مختلف ویژه این هفته در استان و تهیه گزارش هایی، یاد و نام ایثارگران و دلاورمردان سال های پر افتخار دفاع مقدس را گرامی می دارد.

امتیاز شما