امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

«قاتلین مدفون شده» از پرس تی وی راهی شبکه مستند می‌ شوند

مشاهده ۳۹۸
۱۳۹۹/۰۶/۳۰- ۱۲:۵۱

مستند «قاتلین مدفون شده» از تولیدات شبکه پرس تی وی در قالب چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند از شبکه مستند سیما پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند به کارگردانی و تهیه کنندگی محمد تراب زاده، محصول سال 2019 شبکه پرس تی وی است که به بررسی مناطق آلوده به مین و مهمات عمل نکرده در ایران شامل 5 استان خوزستان، کرمانشاه، ایلام، کردستان و آذربایجان غربی می‌ پردازد.
«قاتلین مدفون شده» که موفق به راهیابی به بخش مستندهای نیمه بلند چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند شده است، ضمن معرفی مناطق آلوده به مین و مهمات عمل نکرده باقی مانده از جنگ ایران و عراق و علل عدم پاکسازی همه این مناطق، میزان مناطق پاکسازی شده و عوامل قربانی شدن افراد غیرنظامی در اثر عمل کردن مین و مهمات را بررسی می‌کند.
در این مستند ضمن گفت و گو با چند نفر از مسئولان پاکسازی مناطق آلوده و  قربانیان آن، موضوع نحوه کمک رسانی به این قربانیان و تاثیر محدودیت ها و تحریم ها در روند پاکسازی مناطق آلوده نیز به بحث  گذاشته می‌شود.
آموزش افراد غیرنظامی در مواقع مواجهه با مین و مهمات عمل نکرده به منظور کاهش تلفات و آسیب به ویژه در کودکان هم از دیگر بخش های این مستند است.
تولید مستند «قاتلین مدفون شده» در مدت زمان 50 دقیقه حدود یک سال و نیم به طول انجامیده و فرشته احمدلو (مدیر تولید)، مهدی واثقی (تدوینگر)، مهدی مشتاقی (صدابردار) و محمد تراب زاده و سالمی (تصویربرداران) از جمله عوامل تهیه و تولید آن هستند.
مستند«قاتلین مدفون شده» چهارشنبه دوم مهر ماه ساعت 21 از شبکه مستند و تکرار آن پنجشنبه ساعت 2 و 9۰۹:۰۰ از همین شبکه پخش می‌شود.

امتیاز شما