امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

چرخه حیاتی خلیج فارس و دریای عمان به روایت تصویر «جان مرجان»

مشاهده ۵۲۴
۱۳۹۹/۰۶/۳۰- ۱۴:۰۷

مستند علمی «جان مرجان» اکوسیستم های موجود در خلیج فارس و دریای عمان را برای کرد زبانان مخاطب شبکه سحر به نمایش می گذارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «جان مرجان» به تهیه کنندگی سید مانی میر صادقی، بخشی از حیات وحش و چرخه حیاتی خلیج فارس و دریای عمان از جمله گونه‌ های گیاهی و جانوری را با نگاهی آهنگین و شاعرانه به زیباترین شکل به نمایش می‌ گذارد. تصاویر بدیع از تنوع زیستی و زیبایی‌ های طبیعی جنوب کشور و نیز تپه‌ های مرجانی دریای عمان و خلیج فارس محور این مستند را تشکیل می دهد.
نگاه فرامرزی به اکوسیستم منطقه و هشدار به تلاش بیشتر دولت ها به حفظ محیط زیست دریایی در مستند «جان مرجان» با اقبال یونسکو مواجه شد و در ششمین اجلاس کمیته حافظه جهانی منطقه آسیا پاسیفیک یونسکو برگزیده شد.
این مستند همچنین بیش از ده‌ ها جایزه ملی و بین المللی از جمله دیپلم افتخار جشنواره فیلم فجر، جایزه ویژه داوران جشنواره علمی‌ پاریس، جایزه ویژه جشنواره فیلم حیات وحش آسیای ژاپن، جایزه دوم جشنواره فیلم سونی را نیز به دست آورده است.
مستند «جان مرجان» به زبانگردانی عاطفه خالدی در 9 قسمت روزهای یکشنبه ساعت 18:20 دقیقه به وقت تهران از کانال کردی شبکه سحر پخش خواهد شد.

امتیاز شما