امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

«سرداران آذربایجان» در قاب شبکه سهند

مشاهده ۶۳۴
۱۳۹۹/۰۶/۳۰- ۱۴:۱۵

مجموعه فاخر چهارده قسمتی «سرداران آذربایجان» در گروه فیلم، سریال و مستند صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی تولید شده و آماده پخش در هفته دفاع مقدس است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مجموعه در چهارده قسمت به بررسی زندگی دوازده تن از فرماندهان والامقام و سرداران رشید سپاه عاشورا در دوره هشت ساله دفاع مقدس می‌ پردازد.

در این مجموعه مستند، زندگینامه سراسر افتخار شهید تجلایی با نام «تجلای غیرت»، شهید شفیع زاده با عنوان «از ماووت تا ملکوت»، شهید اسد قربانی با نام «پرواز ار بمو»، شهید نادر برپور با عنوان «رشید اوغلوم»، شهید قاسم هریسی با نام «چائی برای قاسم»، شهید حمید باکری با عنوان «علمدار خیبر» و شهید مرتضی یاغچیان در مستندی تحت عنوان «مرد خیبر»  به نمایش گذاشته می‌شوند.

همچنین مستندهای «هلال جبهه عرفان»، «تخریبچیان آسمان»، «معبرگشای عاشق»، «رهبر خوبان» و «پلی به خیبر» نیز برای نشان دادن گوشه ای از رشادت های شهید کسایی، شهیدان علوی، شهید جوادی شهید علی اکبر رهبری و شهید پورشریفی در جبهه‌ های حق علیه باطل در گروه فیلم سریال و مستند شبکه سهند تولید شده است.

در تولید این مجموعه یونس مقدم، مجید حسن زاده، حسین شایقی و  شهرام علیزاده کارگردان و سالار حیدرنژاد، مجید حسن زاده، حسین شایقی و شهرام علیزاده تهیه کننده هستند.

مجموعه «سرداران آذربایجان» در ایام هفته دفاع مقدس و سالروز شهادت فرماندهان رشید جبهه اسلام پخش می‌ شود.

امتیاز شما