امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی عملکرد اپوزیسیون سیاسی در اقلیم کردستان در «طنین»

مشاهده ۴۵۸
۱۳۹۹/۰۶/۳۱- ۱۴:۲۷

دیدگاه‌ ها و عملکرد اپوزیسیون سیاسی در اقلیم کردستان و تحولات اقلیم کردستان در برنامه امشب «طنین» کانال کردی شبکه سحر واکاوی می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، تاثیرات ایفای نقش اپوزیسیون از سوی احزاب بر پایگاه اجتماعی احزاب و علل کاهش رای و کرسی‌ های جریانات اپوزیسیون و نیز نگاه مردم به این جریانات در برنامه امشب «طنین» با حضور کارشناسان سیاسی از اربیل عراق بررسی خواهد شد.
دلایل گسترش اعتراضات و مخالفت ها در جامعه با حاکمیت اقلیم، کاهش حمایت جامعه از جریانات اپوزیسیون، ناتوانی جریانات سیاسی اپوزیسیون در تشکیل ائتلاف پارلمانی منسجم و علل عدم ارائه دیدگاه یا طرح مشترک و هدف بندی و زمان بندی‌ های واقعی برای محقق کردن مطالبات مردم و نظارت موثر بر عملکرد دولت از موضوعات بحث کارشناسان این برنامه به شمار می آیند.
همچنین دلایل به نتیجه نرسیدن ائتلاف جماعت اسلامی و اتحاد اسلامی‌ به عنوان دو حزب اصلی اسلامی در اقلیم کردستان باوجود گفت و گوها و مذاکرات جامعی که با حضور جنبش اسلامی‌ برای تشکیل جبهه اسلامی در اقلیم کردستان انجام داده اند، از مباحث مهم دیگری است که در این برنامه به آن‌ها پاسخ داده خواهد شد.
«طنین» در آخر نیز در خصوص الگو مدل اسلام گرایان برای حاکمیت بر اقلیم کردستان عراق و اینکه چه مدلی (اسلامی و یا غیر اسلامی‌) برای حاکمیت بر اقلیم مناسب است، گفت و گومی‌کند.
«طنین» به تهیه کنندگی جواد رشیدی، دستیاری تهیه علی اکبر اسماعیل زاده و اجرای عبدالله عابدی 31 شهریور ساعت 21:30 به مدت 45 دقیقه به طور زنده به روی آنتن کانال کردی شبکه سحر خواهد رفت.

امتیاز شما