امروز سه شنبه  ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

روزی که سید تراب «یونیفورم» نظامی‌ پوشید

مشاهده ۹۱۵
۱۳۹۹/۰۷/۰۱- ۱۳:۱۳

امشب سه شنبه اول مهر، مجموعه «یونیفورم» شبکه افق، با موضوع خاطرات و فعالیت‌ های حرفه‌ ای امیر سرتیپ سید تراب ذاکری از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی روی آنتن می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «یونیفورم» عنوان مجموعه مستندی درباره زندگی و خاطرات فرماندهان و امرای ارتش در دوران دفاع مقدس است، فرماندهانی که با جان و دل در خدمت میهن اسلامی‌ بودند و اقدامات موثر آن‌ها، نقش تعیین‌کننده‌ ای در عملیات‌ ها داشت.
امشب در چهارمین قسمت این مستند پای خاطرات امیر سرتیپ سید تراب ذاکری از فرماندهان ارتش ایران در جنگ ایران و عراق و از افسران اطلاعات ارتش است خواهیم نشست. او مولف چند جلد کتاب از جمله اطلاعات در جنگ تحمیلی، ناگفته‌ های جنگ در خوزستان و طرح آب و همچنین نویسنده برگزیده چهارمین همایش اندیشه و قلم ارتش است.
«یونیفورم» طی هفته دفاع مقدس هر روز غیر از جمعه‌ ها ساعت 17:30 و تکرار آن ساعت 6 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.
مزرعه‌ ای که در «خاکریز پرویز» بنا شد
گسترش فرهنگ کشاورزی به عنوان یکی از بازوان قدرتمند اقتصاد ملی، موضوع مستند «خاکریز پرویز» است که در سال رونق تولید ملی در صداوسیمای مرکز ایلام تولید شده است.
این مستند کار اقتصادی یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به اسم حاج پرویز محمدی را به نمایش گذاشته است، رزمنده‌ ای که پس از بازنشستگی زمینی را که در دوران دفاع مقدس در همان مکان مشغول جنگ با دشمن بعثی بوده می‌ خرد و پس از مین زدایی و پاکسازی زیر کشت انواع محصولات کشاورزی می‌ برد. او علاوه بر تولید محصولات استراتژیک، به کار دامداری نیز اشتغال دارد و در این زمینه برای چندین خانواده کارآفرینی کرده است. قدرت باقری نویسنده، تهیه کننده، کارگردان و تصویربردار این مستند است که سه‌ شنبه یکم مهر، ساعت 19:30 از شبکه افق پخش می‌شود. بازپخش «خاکریز پرویز» برای پخش در ساعت 12:30 روز بعد در نظر گرفته شده است.

امتیاز شما