امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

از شهادت کودک فلسطینی تا حمله تروریستی به هواپیمای مسافربری کوبا در «این هفته در تاریخ»

مشاهده ۳۰۲
۱۳۹۹/۰۷/۰۵- ۱۱:۴۸

برنامه «این هفته در تاریخ» نگاهی به چهار رویداد مهم تاریخی که در طی سال های گذشته (در آخرین روزهای ماه سپتامبر و اوایل اکتبر) اتفاق افتادند خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این قسمت از برنامه «این هفته در تاریخ » (Esta semana en la historia) شبکه هیسپان تی وی به موضوعات شهادت کودک فلسطینی محمدالدوره در آغوش پدرش، قتل عام زندان کاراندینو در  برزیل که 111 زندانی به دست نیروهای امنیتی کشته شدند، تبدیل بولیوی به افتخار سیمون بولیوار به جمهوری بولیوی از طریق مجلس نمایندگان، حمله تروریستی به هواپیمای مسافربری در کوبا توسط گروهای افراطی و سی آی ای پرداخته می‌ شود.
 در این برنامه به مرور تصاویر و اطلاعات مربوط به 30 سپتامبر 2000 و کشتن یک کودک فلسطینی توسط اسرائیل در اواسط انتفاضه دوم در نوار غزه که طلال ابو رحمه صحنه دیگری از خشونت سربازان اسرائیلی را ضبط کرد.
دوم اکتبر 1992 قتل عام CARANDIRÚ در برزیل، بزرگترین کشتار تاریخ زندان که 111 زندانی به دست پلیس سائوپائولو کشته شدند و به «کاراندینو » معروف شده و پس از درگیری که در نتیجه یک مسابقه فوتبال آغاز شد نیز دیگر موضوع این برنامه است.
در ادامه این برنامه، حادثه سوم اکتبر 1825 به دنبال تبدیل بولیوی به  جمهوری بولیوی تبدیل و 6 اکتبر 1976 حمله تروریستی به هواپیما در کوبا توسط گروهای افراطی و سی آی ای مرور خواهد شد.. «این هفته در تاریخ» کاری از واحد تولید برنامه‌ های هیسپان تی وی در طول هفته از دوشنبه تا یکشنبه هفته بعد در چند نوبت از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌ شود.

امتیاز شما