امروز چهارشنبه  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
رئیس انجمن صنف انیمیشن ایران؛
رئیس انجمن صنف انیمیشن ایران؛

تلویزیون حامی‌پویانمایی است

مشاهده ۳۳۰
۱۳۹۹/۰۷/۰۶- ۱۱:۳۸
تعداد بازدید:330

رئیس انجمن صنف انیمیشن ایران، رسانه ملی را حامی انیمیشن و مرکز صبا را قطب سفارش دهنده پویانمایی کشور معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی و به نقل از خبرگزاری سلامت، امیر سحرخیز درباره سابقه انیمیشن ایران گفت: انمیشین در ایران ابتدا به صورت تجربی آغاز شد و بعدها آموزش های دانشگاهی نیز به آن افزوده شد. همچنین انیمیشن ایران در ابتدا با تولید فیلم کوتاه شروع شد و شاید جایی برای دیده شدن پیدا نمی‌کردند. اما زمانی که تولید انبوه انیمیشن یا همان مجموعه‌های تلویزیونی آغاز شد فرصت دیده شدن به وجود آمد و این فرصت هم باعث شد تا شاهد شیبی کیفی در توایدات انیمیشن باشیم.

این انیماتور افزود: درحال حاضر به چین، ترکیه، اوکراین و کشورهای دیگر انمیشن صادر می‌کنیم و بسیاری از تولیدات کشورهای دیگر به انیماتورهای داخل ایران سفارش داده می‌شود. چرا که تولید انیمیشن در کشورهای همسایه دقیقه ای ۵ تا ۷ هزاردلار هزینه می‌برد اما در ایران این رقم پایین تر از ۳۰۰ دلار است.

 چاه نفت پویانمایی

سحرخیز انیمیشن را به چاه نفت تشبیه کرد و گفت: اگر انیمیشن ایرانی با قیمت واقعی فروخته شود، رقمی حدود بیست برابر قیمت الان خواهد داشت که فکر نمی‌کنم هیچ صنعتی بتواند در ارز آوری به این موفقیت برسد.لذا امیدوارم به صادارت انیمیشن بیشتر توجه شود.

رئیس انجمن صنف انیمیشن ایران با اشاره به حرکت رو به رشد مرکز صبا ادامه داد: امروزه مرکز پویانمایی صبا بزرگترین قطب سفارش دهنده و اولین متولی تولید انیمیشن کشور است. اگر برنامه‌های تولیدی تابستان و یاییز این مرکز را ببینیم متوجه رشد ۱۰۰ درصدی محتوایی و کیفی تولیدات صبا می‌شویم.

سحرخیز گفت: با اینکه تقریبا ۴۵ تیم حرفه ای در عرصه تولید انیمیشن کشور مشغول فعالیت هستند  اما شاید باور پذیر نباشد که کمبود نیرو داریم.

 صبا، قطب انیمیشن ایران

وی افزود: با اینکه امروزه حجم تولیدات انیمیشن بالا رفته و مرکز صبا به عنوان بزرگترین سفارش دهنده و مهمترین حامی مالی انیمیشن کشور عمل می‌کند اما باید این تولیدات به  صورت متمرکز در جایی دیده شود لذا پتانسیل ایجاد یک شبکه اختصاصی برای انیمیشن ایرانی وجود دارد چرا که این پراکندگی پخش باعث میشود کارها کمتر دیده شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به رکود بسیاری از مشاغل در زمان کرونا تصریح کرد: تنها مشاغلی که در دوران کرونا به فعالیت خود ادامه دادند، تولیدکنندگان انیمیشن بود یعنی این پتانسیل در تولید انیمیشن هست که اگر حمایت شود ایجاد اشتغال مستمر خواهد کرد.

 اینترنت ثابت پرسرعت

رئیس انجمن صنف انیمیشن ایران گفت: به علاوه وجود اینترنت پرسرعت و کم هزینه برای رشد و توسعه و جهش در تولید انیمیشن کشور بسیار راه گشا و کارساز است. این امر به دورکاری فعالان بخش انیمیشن هم کمک شایانی می‌کند.

امتیاز شما