امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

اعتقاد به مبدا هستی موضوع این هفته «اسلام دات کام»

مشاهده ۵۲۷
۱۳۹۹/۰۷/۰۸- ۱۴:۰۷

برنامه «اسلام دات کام» (Islampuntocom) شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، در این قسمت به بررسی موضوع اعتقاد به مبدا هستی می‌ پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «اسلام دات کام» که در هر قسمت به موضوعات اساسی دین اسلام می‌ پردازد، این بار به موضوع اعتقاد به مبدا اختصاص دارد.
خیلی از ما وقتی می خواهیم برای خودمان مفهوم خوشبختی و زندگی با معنا را تعریف کنیم و حد و مرزهایش را ترسیم کنیم، خواسته و یا ناخواسته به یکی از مهم ترین سؤالات زندگی امان می رسیم: «شروع حیات ما و هستی از کجا بوده است؟» این سؤال از آن رو برای ما پدید می آید که فکر می‌ کنیم، ادامه مسیر زندگی ما نمی تواند و نباید با نقطه ای که از آن شروع شده، غیرمتناسب باشد. پس مدام از خودمان می‌ پرسیم که شروع ما و حیوانات و گیاهان و کوه‌ها و دریاها و جنگل ها و اجرام آسمانی و به طور کلی همه جهان چه چیزی بوده است؟ آرامش یافتن انسان و معنا یافتن زندگی اش تا حدود زیادی منوط به یافتن پاسخی در خور و قانع کننده به این سؤال بسیار عمیق و پیچیده است. آاسلام دات کام» این بار با طرح این موضوع، به تبیین و تشریح آن می‌ پردازد و به سوالات معمول پاسخ می دهد. 
در این برنامه همچنین به مسئله «پرسش از مبدأ» و پیچیدگی آن پاسخ داده می‌شود.
«اسلام دات کام» به تهیه کنندگی روح الله محقق و با اجرای سهیل اسعد چهارشنبه ساعت 5:30، به وقت تهران از شبکه هیسپان‎تی ‎وی به مدت 25 دقیقه پخش و تکرار آن همان روز ساعات 10:30، 14و 19:30 و روز پنجشنبه ساعات 3:30 و 17:30 بازپخش می‌ شود.

امتیاز شما