امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

پذیرایی انتشارات سروش از کتابخوان ها با ده کتاب پرفروش

مشاهده ۳۷۹
۱۳۹۹/۰۷/۰۸- ۱۷:۲۲

در تابستان امسال، 10 عنوان از کتاب‌ های پرفروش‌ انتشارات سروش معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کتاب «پناه» نوشته الهام تیموری، «پشت صحنه یک رویا» نوشته مریم بصیری، «مرغ غریب عشق» نوشته نصرالله قادری، «اسرار جنگ تحمیلی به روایت اسرای عراقی» نوشته مرتضی سرهنگی، «بدون هراس» نوشته وندی شرمن و ترجمه دکتر محمد جمشیدی و حافظ رستمی، دوره 4 جلدی «فرهنگ آثار ایرانی اسلامی» و «آدم باش عاشق» نوشته وحید ملتجی، دوره 3 جلدی «استانیسلاوسکی»، «مبادی سواد بصری» نوشتۀ دونیس اِ. داندیس، ترجمه مسعود سپهر و «سینما به روایت هیچکاک» نوشته فرانسوا تروفو، با همکاری هلن جی. اسکات و ترجمه پرویز دوایی، پرفروش‌ ترین کتاب‌ های تابستان امسال انتشارات سروش هستند.
اطلاعات مختصری از کتاب های پرفروش انتشارات سروش بدین شرح است:

رمان «پناه» داستان دختری است که به دنبال آزادی و رهایی از قید و بندهای سنتی و مذهبی خانواده خود است. پس برای رسیدن به این آزادی با بهانه قبولی در دانشگاه، به تهران سفر می‌ کند اما در این سفر برای او اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی رخ می‌ دهد و تجارب جدیدی کسب می‌ کند و همه این‌ ها در نهایت باعث می‌ شود که او به دنبال پناه تازه‌ ای به شهر خود برگردد.

چاپ نخست این اثر در 170 صفحه رقعی، در سال 99 با شمارگان 1.000 نسخه و با قیمت 22000 تومان موجود است.

کتاب «پشت صحنه یک رویا» درباره مهدویت و انتظار بوده و براساس تحقیقات تاریخی نوشته شده است.

چاپ نخست این اثر در 234 صفحه رقعی، در سال 99 با شمارگان 1.000 نسخه و با قیمت 27000 تومان موجود است.

کتاب «مرغ غریب عشق» نوشته نصرالله قادری با شرح زندگی‌نامه شهید مهدی شاه‌ آبادی است. در این کتاب تمام روایت‌ ها از زبان خود شهید در یک بیداری که به خواب رفته و از جزیره مجنون و در لحظه شهادت شروع و تا تولد بیان می‌ شود.

چاپ نخست این اثر در 298 صفحه رقعی، در سال 99 با شمارگان 1.000 نسخه و با قیمت 35.000 تومان موجود است.

کتاب «اسرار جنگ تحمیلی به روایت اسرای عراقی» تألیف مرتضی سرهنگی است، این کتاب در اوائل دهه 60 از سوی انتشارات سروش به چاپ چهارم رسید که به گفته سرهنگی در اشاره کتاب؛ این نوشته دیگر چاپ بعدی را ندید.

چاپ پنجم این کتاب در 407 صفحه رقعی، در سال 99 با شمارگان 1.000 نسخه و با قیمت 50.000 تومان موجود است.

«بدون هراس» به سنت خاطره نویسی در میان رجال سیاسی آمریکایی با هدف اقناع مردم خودشان و مظلوم نمایی و تایید درستی سیاست‌ های آن کشور و از سوی دیگر جهت دهی به افکار عمومی‌ با زاویه نگاه خاص  آن فرد یا کشور می‌پردازد.

چاپ چهارم این کتاب در 328 صفحه رقعی، در سال 99 با شمارگان 500 نسخه و با قیمت 40.000 تومان موجود است.

«فرهنگ آثار ایرانی اسلامی» دوره 4 جلدی فرهنگ آثار ایرانی – اسلامی زیر نظر هیئت علمی: احمد سمیعی، رضا سیدحسینی و سیدعلی آل‌ داوود و به‌ سرپرستی احمد سمیعی (گیلانی) به همت انتشارات سروش، پس از ترجمه اثر سترگ «فرهنگ آثار» از زبان فرانسه به دست مترجمان زبده و کاردان منتشر شده است.

«آدم باش، عاشق» نوشته وحید ملتجی است که سال هاست در عرصه تربیتی و فرهنگی نوجوان و جوانان مشغول به فعالیت است، در این کتاب عشق را به عنوان موضوع و محور قرار داده و کوشیده با بیانی متفاوت به این مسئله بپردازد. اما آنچه که این کتاب را متمایز می‌کند، ارائۀ مفهوم‌ ها و تمثیل‌ هایی از عشق با پشتوانه محتوایی درست و با زبانی امروزی است.

چاپ نخست این اثر در 236 صفحۀ رقعی، در سال 99 با شمارگان 1.000 نسخه و با قیمت 32.000 تومان موجود است.

دوره 3 جلدی تألیف کی. اس. استانیسلاوسکی و ترجمه مهین اسکوئی نیز از دیگر کتاب های پرطرفدار این انتشارات است.

- جلد اول، آماده‌سازی هنرپیشه: کار هنرپیشه روی خود در جریان تأثّر

- جلد دوم، شخصیت‌سازی: کار هنرپیشه روی خود در جریان تجسّم

- جلد سوم، نقش آفرینی: کار هنرپیشه روی نقش

کتاب «مبادی سواد بصری» راهنمای مقدماتی و جامعی برای دانشجویان رشته طراحی و نیز همه کسانی است که می‌ خواهند در جهانی که بسیاری از انواع اخبار و اطلاعات از راه‌ هایی غیر از گفتار و نوشتار عرضه می‌ شود فهم درستی از پیام‌ های بصری داشته باشند.

چاپ پنجاه و پنجم این اثر در 252 صفحه، شمارگان 4.000 نسخه و با قیمت 35.000 تومان موجود است.

کتاب حاضر «سینما به روایت هیچکاک» ترجمه مصاحبه‌ای است بلند که فرانسوا تروفو (1932ـ1984م.)، منتقد و سینماگر بزرگ فرانسوی با آلفرد هیچکاک (1899ـ1980م.)، فیلمساز و کارگردان برجسته و صاحب‌سبک انگلیسی انجام داده است.

چاپ دهم این اثر در 277 صفحه رحلی، در سال 99 با شمارگان 500 نسخه و با قیمت 60.000 تومان موجود است.

امتیاز شما