امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

روزانه ۴۰ کلاس درس در شبکه‌ های تلویزیونی/ توجه جدی به مسائل تربیتی دانش آموزان از اهداف مهم رسانه ملی

مشاهده ۵۸۰
۱۳۹۹/۰۷/۱۳- ۱۰:۰۳

مدیر شبکه آموزش سیما گفت: یکی از اهداف مهم سازمان سازمان صداوسیما در دوره شیوع ویروس کرونا، علاوه بر برگزاری روزانه ۴۰ کلاس درس، توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی دانش آموزان و خانواده‌ ها است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیر شبکه آموزش سیما در نشست مشترک با معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش عملکرد سازمان صداوسیما را در راه اندازی مدرسه تلویزیونی ایران تشزیح کرد و با اشاره به عصر «رسانه معلم» و عملکرد معاونت سیما در پخش  روزانه ۴۰ کلاس درس از رسانه ملی اعلام کرد: ۱۶ هزار کلاس درس تا پایان سال تحصیلی جاری برگزار خواهد شد.

مدیر شبکه هفت سیما، هدف اصلی برگزاری این نشست را پیگیری و عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری در زمینه توجه هرچه بیشتر به امر «پرورش» عنوان کرد و گفت: در دوره کرونا و زمانی که آموزش دانش آموزان از راه دور انجام می‌شود رسانه ملی به نیاز و مطالبات مردمی در زمینه امور تربیتی و پرورشی توجه ویژه دارد.

 احمدی افزادی اظهارداشت: با تدابیرمعاون سیما مقرر شده است برنامه‌های خانواده محور شبکه‌ها به منظور ارتقای سطح پرورشی دانش آموزان با ارائه موضوع مشاوره خانواده فعال تر از قبل عمل کنند.

در ادامه کاظمی معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از تلاش مدیر شبکه آموزش و همکارانش در تهیه و پخش مطلوب کلاس های درس از تلویزیون، خواستار تقویت بخش پرورشی و تربیتی در کنار بخش آموزشی شد.

وی با بیان این نکته که متاسفانه، مسائل پرورشی و فرهنگی به دلیل مشکلات عدیده تا حدودی دچار کم توجهی شده بود، به طور ویژه از مدیریت شبکه آموزش خواست تا رسانه ملی در این مقطع حساس، که به دلیل نیمه تعطیل بودن مدارس  بار تربیتی و پرورش دانش اموزان بیشتر از گذشته روی دوش خانواده‌ها قرار گرفته است، توجه بیشتری به این امر کند.

توجه و استفاده از نخبگان سازمان دانش اموزی و مجلس دانش آموزی برای تحقق گام دوم انقلاب در برنامه‌های تلویزیونی، معرفی کانون‌های تربیتی فرهنگی سراسر کشور، تهیه و پخش برنامه شبانه با محور تربیتی پرورشی از شبکه آموزش، توجه دیگر شبکه‌های سیما برای اختصاص برنامه‌های پرمخاطب خانواده محور خود به امر پرورشی و تربیتی، از جمله مصوبات این‌ جلسه بود.

امتیاز شما