امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

برنامه‌ های ویژه صداوسیمای مرکز کرمان در اربعین حسینی

مشاهده ۴۹۴
۱۳۹۹/۰۷/۱۳- ۱۵:۴۳

صداوسیمای مرکز کرمان ویژه برنامه‌ هایی را به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان تقدیم مخاطبان خود می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای مرکز کرمان، برنامه تلویزیونی «هوای حرم» را به تهیه کنندگی محمود علیپور، در شب اربعین ساعت 21 با موضوع قیام امام حسین (ع) و پاسخ به شبهات عزاداری‌ها و نذورات مردمی تقدیم مخاطبان می‌کند. حجت الاسلام غفوری و حجت الاسلام عسکری کارشناسان این برنامه هستند. «هوای حرم» با بخش های مداحی، تواشیح، کارشناس مذهبی و گزارش تقدیم سوگواران می‌شود.
روز اربعین نیز ساعت 9 صبح،  قرائت زیارت اربعین و عزاداری مردم کرمان از محل گلزار شهدا و  از جوار مزار سردار دل ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت زنده و مستقیم پخش می‌شود و همچنین از ساعت 10 صبح  عزاداری مردم شهرستان انار از محل امامزاده محمد صالح این شهرستان نیز به صورت زنده از سیمای مرکز روی آنتن می رود. این برنامه به تهیه کنندگی علی عسکری، صدابرداری سعید شیخ بهایی، تصویربردای علیرضا نجیب زاده، محسن مشایخی، عبدالله نخعی، امیر شجاع حیدری، به مدت 90 دقیقه به مناسبت اربعین حسینی از سیمای مرکز کرمان تقدیم بینندگان می‌شود. مراسم عزاداری عصر اربعین نیز از امامزاده عبدالله شهرستان زرند به تهیه کنندگی محمود علیپور و کارگردانی محمود نوحی از ساعت 15، به صورت زنده و مستقیم از سیمای مرکز کرمان روی آنتن می رود.
صدای مرکز کرمان نیز به مناسبت اربعین حسینی، ویژه برنامه‌ هایی را تقدیم شنوندگان می‌کند. «کاروان» عنوان ویژه برنامه اربعین رادیو کرمان است که از ساعت 9 صبح به مدت 90 دقیقه با بخش های مختلفی از جمله کارشناسی، گزارش، نوحه خوانی و سینه زنی، ارتباط با مراکز استان‌ ها، بیانات رهبری و کلام بزرگان که تقدیم عزارداران حسینی می‌شود. برنامه «کاروان» به تهیه کنندگی و نویسندگی عباس پورجهانشاهی،  گزارشگری صدیقه پورشیخعلی و گویندگی آزیتا محمودی روی آنتن می رود.
عصر اربعین حسینی نیز برنامه «مرثیه آفتاب» به تهیه کنندگی و نویسندگی نجمه حاج حسینی و گزارشگری فتانه نجابتی از ساعت 18 به صورت زنده از رادیو کرمان پخش می‌شود. مطالب ویژه، صحبت های کارشناسی، ارتباط با سایر استان‌ها و انعکاس عزاداری آن‌ها در قالب گزارش، بخش های مختلف این برنامه را تشکیل می دهند.
برنامه‌های معاونت فضای مجازی در روز اربعین نیز شامل مستند کوتاه درمسیر عاشقی، کلیپ تصویری شعور اربعین، پوستر ویژه اربعین، پادکست گرافی یاد ایام وپادکست زیارت اربعین است.
معاونت خبر مرکز کرمان نیز در اربعین حسینی با پوشش مراسم عزاداری که شیوه نامه‌ های بهداشتی را رعایت کرده باشد، گزارش از مردم در خصوص فلسفه قیام عاشورا، ارسال گزارش ها و خبرهای مربوط به اربعین به شبکه‌ های سراسری، بارگذاری گزارش های اربعین در خبرگزاری صداوسیما به این مهم می‌ پردازد.

 

امتیاز شما