امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

از شگفتی‌های کویر لوت تا موج سوم کرونا همراه با «چرخ»

مشاهده ۳۸۷
۱۳۹۹/۰۷/۱۴- ۱۴:۰۳

برنامه «چرخ» در دوشنبه ۱۴ مهر، با بررسی شگفتی‌ های کویر لوت و خبرهای شیوع ویروس کرونا روی آنتن شبکه‌ چهار می‌ رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در بخشی از این قسمت، حافظ آهی، مجری-کارشناس برنامه با محمدحسین عباسپور، زیست‌ شناس سلولی و مولکولی درباره‌ جزئیات خبرهای موج سوم شیوع کرونا گفت‌ و گو می‌ کند.
در هفته‌ های اخیر همه‌ استان‌ های کشور در وضعیت خطرناک و هشدار هستند و در دنیا هم تعداد مبتلایان از مرز ۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و تعداد فوت‌شدگان بر اثر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ از یک میلیون و ۳۹ هزار نفر فراتر رفته است.
در بخش دیگری از «چرخ»‌ سیدمهدی نبی‌ یان، کارشناس حیات‌ وحش از شگفتی‌ های کویر لوت خواهد گفت. در سال‌ های گذشته حدود ۵۰ گونه جانوری از راسته‌ حشرات، خزندگان و گوشتخواران در پیچیده‌ ترین عوارض طبیعی لوت، ناحیه‌ کلوت‌ ها، چاله‌ مرکزی، ریگ یلان، گندم بریان و دیگر مناطق بیابان لوت مرکزی شناسایی شده‌ اند.
در بخش‌ دیگری از این قسمت «چرخ»، سعید شیخ‌ زاده، مجری و گوینده، زندگی پری‌ رخ دادستان، چهره‌ ماندگار روانشناسی ایران را روایت خواهد کرد. یکی از اصلی‌ ترین کارهای دکتر دادستان در سال‌ های فعالیتش، واژه‌ گزینی یا پیدا کردن معادل‌ های فارسی برای واژگان تخصصی حوزه‌ روانشناسی بود. او که در طول سال‌ های فعالیتش بیش از ۱۵ کتاب و ۵۰ مقاله تألیف کرده است، در دانشگاه‌ های شهید بهشتی، تربیت معلم و دانشگاه آزاد هم تدریس می‌ کرد. او مجله‌ «روانشناس علمی» را در دانشگاه آزاد تاسیس کرد و در سال ۱۳۸۱ به‌عنوان اولین روانشناس، عنوان چهره‌ ماندگار ایران را دریافت کرد. 
برنامه«چرخ» مهم‌ ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌ زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌ کند.
این برنامه چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌ صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ چهار سیما پخش می‌ شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌ کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

امتیاز شما