امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌ های اربعین حسینی از رادیو تهران

مشاهده ۳۷۹
۱۳۹۹/۰۷/۱۶- ۱۱:۱۸

شبکه رادیویی تهران با تدارک ویژه برنامه‌ های «با کاروان اربعین»، «منزل به منزل تا زیارت» و «کاروان عشق می رسد» و... در عزاداری اربعین مشارکت می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه«با کاروان اربعین» با پخش زنده زیارت اربعین و پخش اذان و نماز از حرم مطهر شاه عبدالعظیم حسنی(ع)، ساعت 10تا 14:30 روی آنتن می رود. در بخشی از برنامه سروده‌ های شاعران معاصر درباره اربعین مرور می‌شود. آیتم «خاطره‌ های اربعین» نیز به خاطره‌ های مخاطبان از حضور در راهپیمایی اربعین در سال های گذشته اختصاص دارد. «چهل منزل» از دیگر بخش های برنامه«با کاروان اربعین» است که به مهم ترین اتفاقات در فاصله زمانی میان عاشورا  تا اربعین، از جمله مجلس ابن زیاد، ماجرای صومعه و راهب مسیحی، مجلس یزید، خطبه خوانی امام سجاد(ع) در مسجد دمشق و ... می‌پردازد. همچنین ویژگی‌ های عدد چهل و جایگاهش در عرفان و  ادبیات، احادیث، قرآن و ریاضیات و ... در این برنامه بررسی می‌شود. گزارش از خدمات  امسال موکب های اربعین در رزمایش همدلی و کمک مومنانه و خدماتشان در سال های قبل در سیل ها و زلزله‌ ها، ارتباط با کربلای معلی، سوریه، مشهد و قم و گفت و گو با خانواده‌ های مدافعان حرم و خانواده سردار سلیمانی از دیگر بخش های این ویژه برنامه است. برنامه«با کاروان اربعین» کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی است که به تهیه کنندگی ساناز باقری و گویندگی فاطمه نصرآبادی روی آنتن رادیو تهران می رود.

برنامه«تالار وحدت» در این ایام ساعت 23 ، به موسیقی دستگاهی، موسیقی ملل، موسیقی مرثیه، اقوام ایرانی و موسیقی فیلم و سریال هایی که درباره اربعین سالار و سرور شهیدان است، می‌پردازد.

گروه تامین و تولید رادیو تهران نیز در روز اربعین، در برنامه «منزل به منزل تا زیارت» ساعت  16:30، زیارت جابر بن عبدالله انصاری در روز اربعین و روایات مربوط به جابر را بیان می‌کند.

«کاروان عشق می رسد» از دیگر برنامه‌ های اربعین حسینی(ع) رادیو تهران است که حس و حال و هوای موکب های نجف تا کربلا را به سوگواران منتقل می‌کند.

برنامه«به هوای حرم» خاطرات دختری است که به تازگی محجبه شده و ارادت قلبی زیادی به امام حسین(ع) پیدا کرده است و برای پیاده روی اربعین لحظه شماری و دلتنگی می‌کند و... این ویژه برنامه چهارشنبه 16 مهر از ساعت 17 روی آنتن می رود.

 

 

امتیاز شما