امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

دغدغه رسانه استانی فارس، جذب سرمایه گذار برای جهش تولید و برنامه‌های اقتصادی

مشاهده ۲۷۹
۱۳۹۹/۰۷/۱۷- ۱۵:۳۳

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس در دومین نشست با نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی‌ گفت: علاوه بر لزوم و ضرورت تخصیص بودجه ای پایدار در این مرکز، امکانات و تجهیزات رادیویی و تلویزیونی در ایستگاه‌ها نیز باید به روز رسانی شود که امیدوارم نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی‌، رسانه را برای دستیابی به این هدف یاری کنند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سید تقی سهرابی مدیرکل صداوسیمای مرکز  فارس در این دیدار با بیان اینکه دشمنان با استفاده از رسانه‌ های مختلف و معاند همواره سعی بر تفرقه اندازی در کشور را دارند، گفت: رسانه هزینه حاکمیت را برای اداره جامعه کاهش می دهد لذا تقویت همه جانبه رسانه ملی با توجه به کارکرد  منحصر بفرد آن باید دغدغه همه مدیران و مسئولان باشد.

او با اشاره به جایگاه و نقش مجلس شورای اسلامی در حمایت از صداوسیما و دیگر ارکان نظام، یکی از راه‌ های تقویت رسانه ملی را تلاش برای دستیابی به ماهواره ملی برشمرد و افزود: ماهواره ملی یعنی رساندن صدا و تصویر ملت ایران به اقصی نقاط جهان بدون دغدغه اخلال دشمنان در امر سیگنال رسانی.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس با بیان اینکه در حوزه سیگنال رسانی تفاهم نامه ای با رئیس سازمان برنامه و بودجه منعقد شده است، گفت: در این تفاهم نامه مقرر شده سازمان برنامه و بودجه ٥٠ درصد از اعتبارات این طرح را که حدود ٩٠ میلیارد تومان است را تقبل کند و امیدواریم که در قالب این تفاهم نامه  تا پایان سال یک سوم مبلغ مذکور تخصیص یابد.

سید تقی سهرابی با بیان اینکه صداوسیما بخصوص در آموزش مقابله با کرونا اقدامات بسیاری انجام داد، گفت: در بحث مقابله با کرونا این رسانه استانی با تهیه برنامه‌های آموزشی به این مقوله مهم وارد شد و امروز در دورافتاده ترین نقطه فارس مردم از این آموزش ها از طریق رسانه ملی بهره مند هستند.

وی به مشکلات پیش روی صداوسیما نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر لزوم و ضرورت تخصیص بودجه ای پایدار در این مرکز، امکانات و تجهیزات رادیویی و تلویزیونی در ایستگاه‌ها نیز باید به روز رسانی شود که امیدوارم نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی‌، رسانه را برای دستیابی به این هدف یاری کنند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس به برنامه‌ های فاخر تولید شده در این مرکز اشاره کرد و افزود: در این سال ها با تکیه بر نیروهای بومی تولیدات فراوانی در حوزه‌ های مختلف رسانه ای و در قالب های گوناگون برنامه سازی ساخته شده است که مستند شهید عبدالله اسکندری، نبرد ادسا و مستند شهدای فارس نمونه‌ هایی از این اقدامات هستند و ه ساخت سریال شهید دوران با حمایت نیروهای مسلح در دستور تولید قرار گرفته است.

سهرابی در این نشست به تهیه برنامه‌ هایی برای بیان عملکرد نمایندگان نیز تاکید کرد و افزود: برنامه خانه ملت برای پخش در رادیو و تلویزیون استانی تدارک دیده شده است.

رئیس مجمع نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: امروز انقلاب اسلامی و نظام سلطه تقابل دو اندیشه دینی و انقلابی و اندیشه سلطه گران  و جهان خواران است و تقابل این دو گفتمان یک واقعیت انکار ناپذیر است.

ابراهیم عزیزی با بیان اینکه تلاش دشمن متکی بر جنگ نرم و زیرکانه و هجوم به سمت باورها است، افزود: در این جنگ نرم ایمان مردم، ناکارآمد جلوه دادن حاکمیت دینی و نظام سیاسی مبتنی بر دین هدف گذاری شده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس ادامه داد: اینجاست که نقش صداوسیما برای پیشبرد رسالت بزرگ و تاریخی خود و پیوند بین مجلس و صداوسیما می تواند اثباتگر کارآمدی نظام سیاسی مبتنی بر دین باشد.

وی ادامه داد: امروز اگر مردم موضوعی مهم به نام شفافیت را از نمایندگان طلب می‌کنند بهترین فرصت برای تامین خواسته به حق مردم صداوسیما است.

عزیزی با اشاره اینکه امروز وحدت مردم به دست دشمن هدف گذاری شده است، افزود: مجوعه ای کارآمد که بتواند برای تحقق این مهم و جلوگیری از برخی رفتارهای که نظام سلطه در همین بخش دنبال می‌کند، صداوسیما است.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه در شرایط امروز صحنه جنگ اصلی، جنگ رسانه است، افزود: رسانه را درست، خوب و با درک درست، منطقی و هوشمندانه باید دید و صداوسیما می تواند تحقق بخش اهداف بلند نظام اسلامی‌ باشد.

وی افزود: باید فرصت های بی نظیر گردشگری، ذخایر معدنی و صنایع با نگاه خلق درآمد دیده شود تا زمینه جذب سرمایه گذار فراهم شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان با انتقاد از طرح های بلاتکلیف و برزمین مانده فارس، گفت: ٥ هزار و ٥٠٣ پروژه در فارس بلاتکلیف است و ٢٧٣ هزار میلیارد تومان مطالبات بر زمین مانده است که  که در  نمایندگان فارس با اولویت آن‌ ها را پیگیری می‌کنند.

در این نشست نمایندگان مردم شریف استان فارس با اشاره به جایگاه و نقش صداوسیما در پیشبرد اهداف توسعه ای در بخش های مختلف مورد نیاز جامعه حمایت از رسانه ملی را وظیفه خود دانستند و علاوه بر این پشتیبانی توقعات و انتظارات خود و حوزه‌های انتخابیه را از رسانه ملی و همچنین صداوسیمای مرکز فارس بیان کردند.

امتیاز شما