امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
در مراسم رونمایی از پوستر کنگره شیخ محمد خیابانی در صداوسیمای آذربایجان شرقی اعلام شد
در مراسم رونمایی از پوستر کنگره شیخ محمد خیابانی در صداوسیمای آذربایجان شرقی اعلام شد

تدارک ویژه صداوسیمای آذربایجان شرقی برای شناساندن شیخ محمد خیابانی

مشاهده ۴۵۲
۱۳۹۹/۰۷/۱۹- ۱۰:۲۲
تعداد بازدید:452

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی امروز در مراسم رونمایی از پوستر نخستین کنگره بین المللی شیخ محمد خیابانی، از برنامه های ویژه این مرکز برای شناساندن این این شخصیت ضداستعماری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کنگره بین المللی گرامیداشت شهید شیخ محمد خیابانی، به مناسبت صدمین سالگرد شهادت این روحانی مبارز به منظور بررسی علمی ابعاد شخصیت، اندیشه و مبارزات ضد استعماری و ضد استبدادی آن عالم مجاهد بهمن ماه امسال در تبریز و تهران برگزار خواهد شد. 

مرتضی صفری، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به اقدام بدیع مجلس شورای اسلامی در خصوص بزرگداشت این شیخ وارسته گفت: شخصیت شیخ محمد خیابانی مدت ها است که مورد غفلت واقع شده و قرار است برای معرفی بیشتر این شخصیت، مستند پرتره در حدود ۴۰ دقیقه با عنوان شیخ محمد خیابانی تولید شود که در مرحله نگارش طرح است.

وی ادامه داد: شبکه استانی سهند در نظر دارد اثری فاخر تولید و به مخاطب عرضه کند. همچنین به مناسبت بزرگداشت این شخصیت شهیر آذربایجان، میزگرد‌های رادیویی و تلویزیونی تدارک دیده ایم که از امشب وارد مرحله ضبط و فیلم برداری می‌ شود.

حجت الاسلام میرتاج الدینی، رئیس ستاد برگزاری یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی هم در این مراسم، روشنگری و بیدارگری را یکی از ویژگی‌ های این عالم برجسته اعلام کرد.

وی در دومین جلسه شورای سیاست گذاری یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی، با برشمردن برخی از خصوصیات وی اظهار داشت: او فردی بود که در مقابله و مبارزه با استبداد داخلی پیشگام بود و در بر چیدن استبداد و شکل گیری قیام آذربایجان نقش مهمی داشت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی‌با اشاره به ایستادگی شیخ محمد خیابانی در برابر سلطه بیگانگان افزود: شیخ فردی مقاوم بود و در برابر زیاده خواهی روس‌ ها ایستادگی‌ها می‌ کرد و مردم را به قیام علیه ظلم فرا می‌ خواند.

کنگره یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی در چهار محور شرح احوال و زندگی شیخ محمد خیابانی، بعد سیاسی و مبارزاتی، مبانی فکری و شعائر دینی در قیام شیخ و بعد فرهنگی و اجتماعی شخصیت وی، فرخوان مقاله داده و مهلت ارسال آثار تا ۱۵ آذر و زمان برگزاری کنگره نیز بهمن امسال است.

تصاویر

امتیاز شما