امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

گزارش رقابت های گروه 4 لیگ ملت‌ های اروپا از رادیو ورزش

مشاهده ۴۶۰
۱۳۹۹/۰۷/۱۹- ۱۳:۰۹

گزارش رقابت تیم های فوتبال اسپانیا-سوئیس و آلمان-اوکراین، شنبه ۱۹ مهر به صورت زنده از رادیو ورزش تقدیم فوتبال دوستان می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، گزارش زنده رقابت تیم های فوتبال اسپانیا-سوئیس و آلمان-اوکراین، ساعت ۲۲ امشب به صورت زنده از رادیو ورزش روی موج FM ردیف ۹۲ مگاهرتز روی آنتن می رود.
سومین هفته لیگ ملت‌ های اروپا در لیگ A از امشب آغاز خواهد شد. دیدارهای سوم گروه ۴ برگزار می‌ شود، در حالی که آلمان مقابل اوکراین در جست‌ و جوی نخستین پیروزی خواهد بود و اسپانیا مقابل سوئیس به یک برد دیگر و ادامه صدرنشینی می‌ اندیشد.
اوکراین – آلمان‌‌‌
این روزها کلافه‌ تر از یواخیم‌ لو سراغ نداریم. یوگی که همیشه به نوعی اشتباهات بازیکنانش را توجیه می‌ کرد و سعی می‌ کرد با کار کردن آنها را برطرف کند، بعد از گل خوردن در دقیقه آخر دیدار دوستانه مقابل ترکیه به‌ شدت عصبانی بود. آلمان برای سومین مرتبه متوالی برد را با تساوی عوض کرد که هر دوی آنها دقیقه ۹۰ رخ داد.
آشفتگی و عدم تمرکز مدافعان مانشافت باعث شده هیچ دیداری در سال ۲۰۲۰ را نبرند. حالا در لیگ ملت‌ های اروپا برای نخستین برد در اوکراین باید تلاش کنند. شانسی که دارند این است که تیم آندری شوچنکو وضعیت خوبی ندارد. تیمی‌ که سنگربان‌ هایش را به‌دلیل ابتلا به کرونا از دست داده و کمک شوچنکو که خداحافظی کرده بود به ترکیب برگشته است. این هم از عجایب فوتبال در روزهای کرونایی است. اوکراین بازی نخست را از سوئیس برد و بازی دوم را با ۴ گل به اسپانیا باخت. آنها هیچ‌گاه آلمان را در دیداری رسمی نبرده‌ اند. مانشافت ۳ برد و ۳ تساوی مقابل اوکراین داشته است. آخرین آنها در یورو ۲۰۱۶ بود که آلمان با ۲ گل برنده شد. باید دید شاگردان لو مقابل اوکراین بحران‌ زده که چند روز پیش ۷ گل از فرانسه دریافت کرد، طلسم پیروز نشدن را خواهند شکست؟
اسپانیا – سوئیس‌‌‌
نبرد اسپانیا و سوئیس یادآور یک بازی خاص در تاریخ جام جهانی‌ است. اسپانیا در جام جهانی‌ ۲۰۱۰ فقط به یک تیم باخت و فقط دروازه یک تیم را باز نکرد که آن تیم سوئیس بود. در نهایت ماتادورها قهرمان آن تورنمنت شدند و سوئیسی‌ها به خودشان می‌ بالیدند که قهرمان را شکست داده‌ اند. در این ۱۰ سال و چند ماه تنها یک مرتبه دیگر اسپانیا و سوئیس به مصاف هم رفته‌ اند که نبردی دوستانه در سال ۲۰۱۸ بوده و آن بازی مساوی شده است.
در واقع آخرین برد ماتادورها مقابل سوئیس به سال ۱۹۹۴ و در جام جهانی‌ برمی‌ گردد. اسپانیا از روزهایی که جدایی روبرت مورنو و بازگشت لوئیس انریکه حاشیه‌ ساز شده بود، فاصله گرفته و حالا شرایط خوبی دارد. تساوی در اولین بازی در لیگ ملت‌ ها مقابل آلمان ارزشمند بود و برد مقابل اوکراین آنها را صدرنشین کرد. اما سوئیس برخلاف اسپانیا در دوران بعد از کرونا برنده نشده و بازی دوستانه چند روز پیش مقابل کرواسی را هم باختند. در تاریخ ۲۰ مرتبه اسپانیا و سوئیس به مصاف هم رفته‌ اند که سوئیسی‌ ها فقط یک برد داشته‌اند که همان برد جام جهانی‌ بوده است. ماتادورها هم ۱۵ بازی را برده‌ اند و ۴۶ مرتبه هم به این رقیب گل زده‌ اند. روی کاغذ می‌ توان گفت شانس شاگردان انریکه برای پیروزی در این بازی که در ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو شهر مادرید برگزار خواهد شد، خیلی بالاست.
پخش زنده دیدار این تیم ها با گزارش اکبر ارمنده و تهیه کنندگی محسن ابوفاضلی از رادیو ورزش تقدیم علاقه مندان به فوتبال می‌ شود.

امتیاز شما