امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
روزی به یاد حافظ
روزی به یاد حافظ

یادروز حافظ در رسانه استانی فارس

مشاهده ۷۱۹
۱۳۹۹/۰۷/۱۹- ۱۶:۲۹
تعداد بازدید:719

صداوسیمای مرکز فارس ویژه برنامه‌ های متنوعی را برای یاد روز حافظ تولید و آماده پخش کرده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه‌ ها باتوجه به برگزار نشدن مراسم بزرگداشت این شاعر نامی‌ به دلیل شیوع ویروس کرونا، با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ به گونه ای تولید شده است که مخاطبان شبکه استانی از طریق برنامه‌ های این شبکه با حال و هوای مجموعه حافظیه ارتباط برقرار کنند.

ویژه برنامه‌ های بزرگداشت حافظ از شنبه 19 مهر با دعوت از حافظ پژوهان، شعرا و اساتید برجسته ادبیات آغاز شده است.

برنامه تلویزیونی یاد روز حافظ با نام «سر حافظ» از صبح بیستم مهر به صورت مستقیم از شبکه فارس و شبکه‌ های سراسری پخش می‌شود.

پخش برنامه «می‌بی غش»، تشریح ابیات و غزلیات حافظ از زبان مرحوم آیت الله حائری شیرازی، تصنیف و شعر خوانی مرحوم رضوی سروستانی در حافظیه، پخش مستند ایران و نماهنگ و موزیک تصویر حافظیه نیز از دیگر برنامه‌ های سیمای فارس در این روز است.

برنامه رادیویی «خلوتگه رندان» در روزهای 19 و 20 مهر با پخش بیانات مقام معظم رهبری در کنگره بین المللی حافظ در سال 67، حافظ راز، از وایمار تا شیراز و میهمان شیراز از ویژه برنامه‌ های این روز در رادیو فارس است.

معاونت فضای مجازی صداوسیمای مرکز فارس با تولید و انتشار پوستر، عکس نوشت و استوری با موضوع زاد روز حافظ، انتشار نماهنگ بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حافظ، انتشار تصنیف خواننده‌ ها با موضوع حافظ و تولید موشن گرافیک حافظنامه در این روز با مخاطبان همراه می‌شود.

معاونت خبر صداوسیمای فارس نیز به تولید چندین گزارش تولیدی با رویکرد زندگی و اشعار حافظ و موضوع آراستگی به مهر، به ابعاد اجتماعی و کاربردی اشعار حافظ می‌ پردازد و به مناسبت 20 مهر این گزارش ها را از اخبار شبکه‌ های سراسری پخش می‌کند.

تصاویر

امتیاز شما