امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

آشنایی با راه های «بهبود از بیماری» در شبکه هیسپان تی وی

مشاهده ۳۵۳
۱۳۹۹/۰۷/۲۱- ۱۳:۲۵

شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی با پخش مستند «بهبود از بیماری» (Enfermarse Para Curarse)، زندگی در ثروتمندترین کشور دنیا یعنی سوئیس و عدم توانایی و امکان دریافت خدمات درمانی پزشکی در این کشور را به نمایش می گذارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند به هزینه‌ های بالای دارویی در کشور سوئیس می‌ پردازد. دارو و درمان در سویئس با وجود اینکه این کشور از ثروتمندترین کشورهای دنیا است هزینه‌ های زیادی دارد که معمولا بیماران قادر به تقبل هزینه‌های دارویی برای درمان خود نیستند. هپاتیت C بیماری شایع در این کشور است که بیش از 700 هزار نفر در این کشور مبتلا به آن هستند ولی با وجود تشخیص بیماری، داروهای مربوطه برای درمان در اختیار بیماران قرار نمی‌ گیرد و سازمان مربوطه تنها در صورتی که بیمار مرز شرایط حاد را رد کند داروهای درمانی را در اختیار آن‌ها قرار می دهد.
در این برنامه همچنین بیان می‌ شود بیمارانی که افسرده و ناامید هستند و توانایی کار ندارند. دائم مورد تست و آزمایش قرار می‌ گیرند تا روند بیماری آن‌ها تحت نظر باشد اما حال خوبی ندارند و بهبودی حاصل نمی‌ شود چرا که نمی توانند داروهای مربوطه برای درمان را تهیه کنند. در این کشور سالانه حدود 400 نفر به خاطر این بیماری می میرند که امار کشته‌ها حتی از امار قربانیان ایدز هم بیشتر است. گروهی از محققان دانشگاهی به بررسی هزینه‌های درمانی و قیمت داروهای این بیماری پرداختند و نهایتا نتایج به دست آمده حاکی ازآن بود که قیمت فروش این داروها در سوئیس با مبلغی حدود 1000 برابر بیشتر از قیمت تمام شده برای تولید این دارو به دست مشتری می رسد. در این میان برخی متخصصان و بیماران پس از تحقیقات متوجه شدند که هند تولید کننده داروهای مورد نیاز آن‌ها با هزینه بسیار پایین تر است. در هندوستان قشر پولدار و قشر متوسط هر دو به یک میزان هزینه درمان می دهند که مبلغی قابل قبول و پرداخت است. اکنون متخصصان در تلاش هستند تا به کمک دولتمردان بتوانند قراردادهایی با هند مبنی بر تامین داروهای مورد نیاز آن‌ها ببندند تا بیماران بتوانند داروهای درمانی خود را با مبلغی بسیار پایین تر تامین کنند اما هنوز مسئولان سوئیسی اقدام مثبتی برای پیشبرد این روند انجام نداده اند.
مستند « بهبود از بیماری » برای مخاطبان اسپانیایی زبان، روز سه شنبه ساعت 4:30 به وقت تهران روی آنتن هیسپان تی وی می ‎رود و تکرار آن همان روز ساعات 9 و 15،21:30 و روز چهارشنبه ساعت 1:30 بامداد روی آنتن می رود.

امتیاز شما