امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

عجز مالک غول‌های رسانه‌ای جهان در مقابل شبکه‌های برون‌مرزی

مشاهده ۵۳۵
۱۳۹۹/۰۷/۲۲- ۰۸:۱۰

مدیر هماهنگی فضای مجازی شبکه هوسا گفت: این مایه افتخار ماست که سطح تاثیرگذاری شبکه هوسا تی وی به حدی رسیده است که مالک غول های رسانه ای جهان، به عجز رسیده و به سانسور شبکه هوسا تی وی پناه برده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی محمد اسدی در پی قطع دسترسی این شبکه به حساب های کاربری اش در پلتفرم های اجتماعی  یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام و توییتر، این اقدام  صاحبان پلتفرم های یادشده را ناشی از سیاست های استکباری آمریکا در مقابله با اثرگذاری این رسانه خواند و در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: شبکه هوسا در مقایسه با غول های رسانه ای غرب، با بودجه ای بسیار اندک اداره می‌شود و احساس عجز آمریکا در مقابل چنین رسانه ای شرم آور و نشانه حقارت آمریکاست.

حساب های کاربری متعلق به این شبکه برون مرزی صداوسیما در سه بخش تلویزیونی سایت هوسا تی وی، رادیو هوسا تی وی و سایت انگلیسی هوسا تی وی از سوی دولت آمریکا در چهار پلتفرم یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام و توییتر از هفته گذشته تا روز شنبه هفته جاری از دسترس خارج شدند.

اسدی ، با بیان موضوع فوق، در این رابطه توضیح داد: ما خیلی زود عکس العمل نشان ندادیم و تلاش کردیم تا شاید بتوانیم مشکل را با مکاتبه و درخواست حل کنیم که پاسخ آخر را دریافت کردیم که اعلام کرند به دلیل مشکلات امنیتی شما حق استفاده از این حساب های کاربری را ندارید. اما بررسی‌ها نشان می دهد که کارشناسان شبکه با دقت کامل، تمام شرایطی قانونی و حرفه ای شبکه‌های اجتماعی را رعایت کرده اند.

مدیر فضای مجازی هوسا تی وی اقداماتی از این دست را نشان‌دهنده  سطح تاثیرگذاری بالای شبکه هوسا تی وی علی‌رغم همه محدودیت ها توصیف کرد و افزود: این مایه افتخار ماست که سطح تاثیرگذاری شبکه  هوسا تی وی به حدی رسیده است که مالک غول های رسانه ای جهان، به عجز رسیده  و به روش سانسور و قطع شبکه‌های اجتماعی  متعلق به  شبکه هوسا تی وی پناه برده است.

وی  ادامه داد: اگر  مسئولان دولت امریکا و ماموران تزریق ‌پول به رسانه‌های وابسته به آنها، از میزان بودجه اندک شبکه هوسا تی وی در مقایسه با حمایت مالی سرشاری که از رسانه‌های همسو با جریان غرب می‌شود، خبر داشتند امروز  برای عجز در برابر این شبکه، احساس شرم می‌کردند، زیرا این حرکت حرکتی حقارت آمیز است.

اسدی خاطرنشان کرد: قبل از این هم دولت امریکا، چند بار نسبت به قطع شبکه‌های اجتماعی ما  اقدام‌کرد ولی بحمدالله هوسا تی وی هربار قوی تر و با انگیزه تر از قبل  در میدان نبرد رسانه ای حاضر شده است. این بار هم با توکل برخداوند متعال ، قوی تر وبا انگیزه بیشتر از قبل ، فعالیت ها را ادامه خواهیم داد.

شبکه رادیو و تلویزیونی اینترنتی هوسا از فروردین سال 98 رسما آغاز به کار کرد. این شبکه برون مرزی صداوسیما به دو زبان هوسایی و انگلیسی فعالیت دارد و در اقدام اخیر، علاوه بر بسته شدن حساب های کاربری شبکه، تعدادی از کارشناسان و کارکنان آن نیز دچار مشکل قطعی حساب های شخصی خود شدند.

اقدام اخیر از سوی شرکت های آمریکایی در حالی صورت گرفت که پیشتر اعلام شده بود به دلیل امکان تاثیر گذاری در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، شبکه‌های اجتماعی رسانه‌های مرتبط با ایران بسته می‌شود.

واکنش خصمانه آمریکا علیه رسانه‌های آزاداندیش و مخالف رویه استکبار  به ویژه شبکه‌های برون مرزی ایرانی همچون پرس تی وی، العالم،آی فیلم، هیسپان تی وی، سحر، الکوثر و ... مصادیق بسیاری در سال های اخیر داشته که نشانگر خوی تروریستی آن حتی در عرصه رسانه است.

امتیاز شما