امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

اعلام برنامه های رسانه استانی آذربایجان شرقی در ایام پایانی ماه صفر

مشاهده ۳۴۱
۱۳۹۹/۰۷/۲۳- ۱۰:۴۷

صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی برنامه‌ های ویژه ای برای ایام سوگواری رحلت حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای سهند ویژه برنامه‌ های صبحگاهی «پیام آوران صلح» را در سالروز شهادت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) به تهیه کنندگی پورفرج و کارگردانی عطالو از ساعت 10 به مدت 120 دقیقه؛ و ویژه برنامه شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا ( ع) را به تهیه کنندگی رسولی نمرور و کارگردانی جدی از ساعت 8:30 به مدت 90 دقیقه، روی آنتن می­ برد.
در این برنامه‌ ها با دعوت از کارشناسان مذهبی، مداحان و شاعران اهل بیت زندگی سراسر خیر و برکت پیامبر اکرم در مراحل مختلف کودکی، جوانی، بعثت، رسالت و درنهایت رحلت جانگدازشان بررسی می‌ شود. همچنین بررسی شرایط جامعه در دوران امامت امام حسن مجتبی(ع ) و حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) و تاثیرگذاری تصمیمات ایشان در رفتار با حکام و خلفای معاصر در مانایی و ماندگاری مکتب اسلام هم از دیگر موضوعاتی است که به آن‌ها می‌پردازند.
شبکه سهند علاوه بر این، ویژه برنامه شبانگاهی «هیئت» را به تهیه کنندگی مهدی جولا و کارگردانی ندیمی‌، پنجشنبه تا شنبه از ساعت 21:45 تا 22:45 تقدیم مردم مومن و عزادار آذربایجان می‌کند.
برنامه«صراط» عنوان دیگر ویژه برنامه دیگر این شبکه است که در دو قسمت به تهیه کنندگی کوروش رزمی از قاب دوربین‌ های شبکه، میهمان خانه‌ های مخاطبان خواهد شد.

پخش زیارت پیامبر اکرم (ص) از بعید به تهیه کنندگی عباس احمدزاده و برنامه «حسین عزاسی» به تهیه کنندگی یوسف جوانبخت هم از دیگر تمهیدات شبکه سهند در روز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام به شمار می آید.

شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی هم با پخش ویژه برنامه «سونمز گونش» در دو بخش صبحگاهی و عصرگاهی به تهیه کنندگی خانم ها طبرسخن و پیری در روز رحلت آخرین پیامبر خدا و دومین امام شیعیان علیهماالسلام به ترتیب از ساعت 9 به مدت 120 دقیقه و از ساعت 17:30 به مدت 150 دقیقه با شنوندگان همراه می‌شود.
در سالروز شهادت غریبانه امام رضا علیه السلام هم برنامه «غربت گونشی» در دو بخش صبح و عصر به تهیه کنندگی پریسا امیری و بهرام بهروزی روی آنتن می‌ رود.  در این ویژه برنامه‌ علاوه بر بررسی تاریخی و قرآنی ۲۳ سال دوران بعثت پیامبر(ص)، بررسی شأن و مقام پیامبر (ص) و امام دوم شیعیان، سیره نورانی رسول اکرم (ص) و امام حسن (ع) با حضور کارشناسان، ارتباط مستقیم با شهرهای مقدس مشهد و قم و سایر مراکز هم برقرار می‌شود و حال و هوای معنوی این شهرها به شنوندگان رادیو آذربایجان شرقی منتقل می‌شود.
برنامه‌های روتین رادیویی سهند نیز متناسب با حال و هوای این ایام روی آنتن می رود.

رادیو برون مرزی مرکز آذربایجان شرقی هم در روزهای سوگواری مسلمین جهان، برنامه‌ هایی را برای مخاطبان آذری زبان خارج از کشور تدارک دیده است.
ویژه برنامه‌ های «مشکات»، «قیزیل سقاخانا»، «عائله» و  نمایش رادیویی «آهو» ویژه شهادت امام رضا، «شناور» و «ماتملی مدینه» از جمله برنامه‌ های رادیو برون مرزی آذربایجان شرقی است که در آن‌ها به بررسی زندگی و رسالت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) پرداخته می‌ شود.

معاونت فضای مجازی هم در این ایام با تولید و انتشار محتوا در قالب های مختلف در شبکه‌ های اجتماعی و وب سایت مرکز نیز با مخاطبان همراه خواهد بود.

امتیاز شما