امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

رصد نقش هوش مصنوعی در کشاورزی در برنامه«چرخ»

مشاهده ۵۲۶
۱۳۹۹/۰۷/۲۳- ۱۳:۰۱

برنامه «چرخ» امروز، چهارشنبه ۲۳ مهر، با بررسی نقش هوش مصنوعی در کشاورزی و پیشنهاد کتاب‌ های علمی روی آنتن شبکه‌ چهار می‌ رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در بخش اول این قسمت از «چرخ»، حافظ آهی، مجری برنامه با دکتر روح‌ الله رحمانی، متخصص هوش مصنوعی و رئیس هیئت مدیره‌ دیجی‌کالا نکست درباره کاربردهای هوش مصنوعی در کشاورزی گفت‌ و گو می‌ کند.
هوش مصنوعی یک عامل هوشمند سیستمی است که با شناخت محیط اطراف خود، شانس موفقیت خود را پس از تحلیل و بررسی افزایش می‌ دهد. هوش مصنوعی در سال‌ های اخیر در جنبه‌ های مختلفی از زندگی انسان‌ ها از شبکه‌ های اجتماعی و دستیارهای هوشمند تا پارکینگ‌ های اتوماتیک و ... کاربرد داشته است. صنعت کشاورزی هم یکی از شاخه‌هایی است که امروزه به شدت نیازمند محاسبات و انجام عملیات خودکار با استفاده از هوش مصنوعی است. به‌ طوری که در مراحل مختلف به دست آوردن محصول از جمله کاشت، داشت و برداشت، در مراحل مختلف انبار و فرآوری محصولات کشاورزی از جمله کیفیت‌ سنجی می‌ تواند مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر این موارد در تصمیم‌گیری‌ های کلان کشاورزی از جمله مدیریت در زمینه‌ های تعمیر و نگهداری تجهیزات، کشاورزی دقیق، تخمین عملکرد و ... هم کاربردهای گوناگونی پیدا کرده است.
در بخش دیگری از «چرخ» در میز پیشنهاد علمی، محمدحسین جهان‌ پناه، روزنامه‌ نگار علم و فناوری، مینا قدسی، کارشناس نجوم و مهتاب دمیرچی، روزنامه‌ نگار حوزه‌ کتاب، تازه‌ ترین کتاب‌ های دنیای علم و فناوری را به بینندگان برنامه معرفی می‌کنند.
فصل هفتم مجله‌ تصویری «چرخ» مهم‌ ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌ زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، استادان دانشگاه و نخبگان  واکاوی می‌ کند.
برنامه«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌ صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ چهار سیما پخش می‌ شود.
مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارند.

امتیاز شما