امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

همراه با رادیو تهران در ایام پایانی دهه صفر

مشاهده ۶۲۸
۱۳۹۹/۰۷/۲۳- ۱۳:۰۶

رادیو تهران در دهه آخر ماه صفر، با تدارک ویژه برنامه‌ های متنوع به تبیین ابعاد مختلف زندگی پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و مصائب وارد شده بر آن ها می‌ پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه«فخر کائنات» با صدای بهروز رضوی در رثای پیامبر گرامی اسلام، پنجشنبه 27 صفر ساعت 17 از رادیو تهران پخش می‌ شود. زیارت حضرت رسول‌(ص) جمعه 28 صفر، از ساعت 8 روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز یا موج ای.ام ردیف 1332 کیلوهرتز می رود.

کتاب سیرت رسول‌الله(ص) مشهور به سیرة النبی، با صدای بهروز رضوی از برنامه«سنگلج» رادیو تهران ساعت 1:35 بامداد به سمع مخاطبان می رسد. این برنامه به پیشینه خانوادگی پیامبر اعظم(ص) و بافت اجتماعی عصر جاهلیت، طلوع اسلام و بعثت خاتم پیامبران، تبدیل عصر جاهلیت به صدر اسلام از قبل تولد تا رحلت ایشان می‌ پردازد.

ویژه برنامه«یک آسمان دو خورشید» روز 28 صفر، با بیان بخش هایی از زندگینامه پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام حسن مجتبی (ع)، به بیان کرامات و منزلت این دو بزرگوار می‌ پردازد. علاقه مندان می توانند این ویژه را همراه با ادعیه و آداب زیارت و عزاداری ساعت 11 از رادیو تهران بشنوند.

نمایش رادیویی«پند پیامبر(ص)» که نویسندگی آن را گووان مهر اسماعیل پور بر عهده دارد، درباره مردی است که از بادیه نزد پیامبر می آید و تقاضای پند می‌ کند و ... این نمایش رادیویی را می توانید پنجشنبه 27 صفر ساعت 22:30 از رادیو تهران بشنوید.

برنامه«پابوس آفتاب» کاری از گروه تولید و تامین رادیو تهران، با مضمون آداب زیارت حضرت امام رضا(ع) و توصیه به زیارت در روز شهادت آن بزرگوار تدارک دیده شده است که ساعت 15 تقدیم سوگواران می‌ شود.

از دیگر ویژه برنامه‌ ها می توان به برنامه «تمام قد» اشاره کرد که روز 28 صفر ، با سید احمد خوانساری مداح پیشکسوت اهل بیت(ع) درباره مقام اهل بیت(ع) گفت و گو می‌ شود.گفتنی است برنامه‌هایی همچون «پارک شهر»، «سعادت آباد»، «تهران من»، «تالار وحدت»، «خورشید همیشه» و «پناه غریبان» و...نیز به صورت ویژه به ایام پایانی دهه صفر اختصاص یافته است.

امتیاز شما