امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

روایت «شکلات تلخ» از مخاطرات مشاغل سخت کودکان کار

مشاهده ۵۱۸
۱۳۹۹/۰۷/۲۸- ۱۲:۰۶

برنامه تلویزیونی«شکلات تلخ» سه شنبه 29 مهر، باهدف واکاوی و به تصویر کشیدن مخاطرات فعالیت های طاقت فرسا و سخت برای کودکان مثل کوره پزخانه، بازار و مراکز فروش روی آنتن می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دوربین «شکلات تلخ» این بار به سراغ کودکانی و نوجوانانی که فال و گل نمی فروشند، شیشه پاک نمی‌کنند و اسپند دود نمی‌کنند، می رود. وی تصاویری از کودکانی را نشان می دهد که با کارهای سخت و طاقت فرسا مثل باربری امرار معاش می‌ کنند و قصد دارد مخاطرات مرتبط با زندگی این کودکان را تبیین و ابعاد مختلف شرایط خاص زندگی آن‌ها را بررسی کند.
این برنامه مشاغل سخت را از یک سو و مخاطرات حاشیه ای زندگی کودکان کار را از سوی دیگر بررسی می‌کند.
لذا دوربین مستند «شکلات تلخ» به مراکز خرید، کوره‌ های آجر پزی و ... می رود و داستان تلخ زندگی کودکان کار را در ابعاد مختلف روایت می‌ کند. دکتر فرید براتی سده کارشناس آسیب های حوزه کودک کار، دکتر فرید معاون اجتماعی سازمان سازمان بهزیستی کشور، دکتر علی گو مدیر کل آسیب دگان اجتماعی بهزیستی کشور هم در این برنامه به بررسی و تحلیل این موضوع می‌پردازند.
برنامه «شکلات تلخ» کاری از گروه اجتماعی به تهیه کنندگی و کارگردانی مجتبی احمدی است که با اجرای مهدی اسماعیل تبار روزهای شنبه و سه شنبه ساعت 13:30 و یکشنبه و چهارشنبه حوالی 00:30 بامداد ، روی آنتن شبکه پنج سیما می‌ رود.

امتیاز شما