امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

بدرقه تهیه کننده سریال«مختارنامه» تا خانه ابدی

مشاهده ۳۹۷
۱۳۹۹/۰۸/۰۳- ۱۳:۳۴

مراسم تشییع پیکر محمود فلاح چهره ماندگار صدا و سیما و تهیه کننده پیشکسوت کشورمان، امروز سوم آبان ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مراسم تشییع و تدفین پیکر محمود فلاح تهیه‌کننده باسابقه سینما و تلویزیون، با حضور جمعی از سینماگران و هنرمندان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

در این مراسم، جعفری‌جلوه مدیر شبکه دو از محمود فلاح به عنوان تهیه کننده ای خوب، بردبار و صبور یاد کرد که نقش خود را به خوبی ایفا کرد و فردی بزرگ در میان تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان بود.  جعفری‌جلوه گفت: او با آثار بزرگی چون «مختارنامه» که از خود بر جای گذاشت، بی تردید بر سر خوان اهل بیت (ع) روزی می‌خورد و جاودان خواهد ماند.

 در ادامه پسر آن مرحوم گفت: محمود فلاح بهترین پدر و مردی بود که در زندگی ام دیدم. برای تمام کارمندان بهترین رئیس و بزرگترین مردی بود که من دیدم. پدرم هنگام تولید سر «مختارنامه» دو بار سکته کرد و  شاهد بودم که چقدر جانش را سر این سریال گذاشت.

عزیز آزادی از دوستان فلاح از سخنرانان دیگر این مراسم بود که گفت: من و او از سال ۵۰ در گروه رپرتاژ و فنی صدا و سیما با هم بودیم؛ او در اوج انقلاب یکی از خدمتگزاران و مسئولان کانال انقلاب  و از مدیران متخصص بود، قبل از انقلاب و بعد از انقلاب امثال محمود فلاح توانستند سازمان را اداره کنند.

 مونا فلاح دختر آن مرحوم نیز گفت:«مختارنامه» آخرین کار سنگین پدرم بود. پدر از سال ۴۷ وارد تلویزیون شد و مدیر پشتیبانی و صدا بود . من زمان جنگ اصلاً او را نمی‌دیدم؛ شب‌ها مشعول هماهنگی اخبار و شبکه‌ها بود

محمود فلاح تهیه کننده باسابقه تلویزیون و سریال هایی چون مختارنامه،تفنگ سرپر و... و مدیرکل اسبق تولید صداوسیما بود که در جریان بازگشت امام خمینی(ره) به ایران و سخنرانی تاریخی در بهشت زهرا، نقشی محوری در پوشش تصویری مراسم ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ داشت. بعد از انقلاب، محمود فلاح در بخش های مختلف سازمان صداوسیما به فعالیت پرداخت و سال‌ها مدیرکل تولید این سازمان بود.

تجهیز و اعزام ده‌ها گروه به خطوط مقدم در زمان جنگ تحمیلی از جمله کارهای اوست. فلاح در سال ۷۵ بازنشسته شد، اما به همکاری‌اش با سازمان در قالب مشاور و تهیه کننده ادامه داد.

گفتنی است خاکسپارى مرحوم فلاح  با توجه به شرایط ویژه کرونایی و به منظور رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیماری،فقط با حضور خانواده و بستگان درجه یک آن مرحوم برگزار شد. ان شاالله پس از اتمام و شکست کرونا، مراسم یادبود و بزرگداشتی در شأن این چهره ماندگار صداوسیما برگزار خواهد شد.

امتیاز شما