امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

مستند«خشت بهشت» با دوبله کردی و اردو به آنتن شبکه سحر می رسد

مشاهده ۲۴۷
۱۳۹۹/۰۸/۰۳- ۱۶:۲۶

دوبله مجموعه مستند فاخر «خشت بهشت» برای مخاطبان کردزبان و اردو زبان شبکه سحر به اتمام رسیده است و به زودی از کانال های کردی و اردوی شبکه سحر پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «خشت بهشت» کاری از رامین حیدری فاروقی است که به مقایسه 40 شهر جهان از قاره‌های مختلف پرداخته و رابطه متقابل انسان و فضای پیرامونش را از منظر جامعه شناسی توسعه شهری و اهمیت تنوع زیست فرهنگی بررسی کرده است. به نقل از رامین فاروقی این مجموعه که ساخت آن ده سال به طول انجامیده سفری شاعرانه به آفاق است تا از نیاز قدسی بشر به تجربه و خلق و زیبایی بگوید.
مستند«خشت بهشت»که در خصوص فلسفه شهرسازی است با مقایسه شهرهای ایران با دنیا از ابعاد مختلف، به تشریح زوایای شعر، موسیقی، معماری، انواع نقش پردازی و داستان سرایی معرفت اندیش ایرانی و اسلامی و نیز تمامی حوزه‌های هنر و مقایسه آن در شهرهای مختلف جهان می‌ پردازد.
این مستند کاری از گروه فرهنگ و تاریخ شبکه یک در 15 قسمت 50 دقیقه ای تهیه شده و رویا نونهالی، محسن حسینی و پروفسور شریف حسین قاسمی در بخش‌هایی از مستند «خشت بهشت» به عنوان راوی حضور دارند. حیدری فاروقی خود نیز در این مستند در نقش راوی ظاهر می‌ شود.
مستند«خشت بهشت» با مدیریت دوبلاژ توحید یعقوب زاده و دوبلورهای کردی؛ آزاد ابراهیمی، ابراهیم بریاجی، نسرین حاتمی، به زبان کردی و دوبلورهای اردو؛ ناهید انوری، شایسته دورانی، عبدالرحیم دورانی، سید احسن مهدی رضوی، سید اظفر کاظمی‌به زبان اردو دوبله شده است و به زودی از کانال کردی و اردوی شبکه سحر پخش خواهد شد.

امتیاز شما