امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

قدردانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تولید گزارش «فریاد مردان آهنین»

مشاهده ۷۰۰
۱۳۹۹/۰۸/۰۷- ۱۳:۴۹

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای به رئیس خبرگزاری صدا و سیما، از تولید گزارش «فریاد مردان آهنین» در صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاون امور معاون و صنایع معدنی وزارت صمت در نامه ای به رئیس خبرگزاری رسانه ملی، از پیگیری موضوع مشکلات تأمین مواد اولیه فولادی نورد در کشور، با تهیه گزارش «فریاد مردان آهنین»، که همگرایی فزاینده ای بین مسئولان کشوری و تولیدکنندگان داخلی در زمینه تولید فولاد و میلگرد ایجاد کرد و تلاش های دست اندرکاران تولید این گزارش مستند خبری به ویژه سمیه نجفیان، خبرنگار اثر تشکر کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: آنچه باعث مباهات است، اندیشه ژرف در نمایش واقعیتی تلخ در بازار فولاد کشور، آن هم از استانی کوچک، اما مستعد بود که نه تنها ذهن‌ های کاوشگر را به تفکر واداشت، بلکه کارشناسان، ناظران و بازرسان بسیاری را با محور رسانه ملی فراخوان نمود تا چالشی بی نام و نشان را به دست جوانان رسانه ای در ایران زمین برطرف سازیم. مستند خبری «فریاد مردان آهنین» از تولیدات معاونت خبر مرکز چهارمحال و بختیاری روایتی است تحقیقی که در فرآیند تولید آن خبرنگار از غرب تا شرق کشور را برای بررسی مسیرهای تهیه و توزیع مواد اولیه فولادی پیموده است. در این اثر، تهی بودن مراکز تولید از مواد اولیه، چگونگی عرضه این مواد در تالار بورس، فعالیت معادن سنگ آهن و البته دست های پنهان دلالی و توزیع غیر قانونی مواد اولیه فولادی در معرض دید مخاطب و مسئولین کشوری قرار گرفته است. پیگیری موضوع از جانب معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون دادستان کشور و رئیس تالار بورس پس از پخش گزارش از برنامه «گفت و گوی ویژه خبری» شبکه دوم سیما و در نتیجه تک نرخی شدن محصول، نظارت بر عرضه و توزیع عادلانه بین مراکز فولادی از دستاوردهای تهیه و پخش این مستند خبری به شمار می رود.

مستند خبری «فریاد مردان آهنین» به خبرنگاری سمیه نجفیان، تصویربرداری ولی الله فاتحی و صادق شاهوردی و تدوین احمد غفاری در معاونت خبر مرکز چهارمحال و بختیاری تولید شد و در ارزیابی‌های حوزه نظارت و ارزیابی معاونت سیاسی در شهریورماه با امتیاز 82 در ردیف گزارش های فاخر این ماه قرار گرفت.

تصاویر

امتیاز شما