امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

قدردانی سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برنامه های هفته وقف

مشاهده ۵۷۹
۱۳۹۹/۰۸/۰۷- ۱۴:۵۸

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در دیدار با رئیس صداوسیمای این مرکز، از برنامه‌ های این رسانه استانی در هفته وقف، قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه به اتفاق معاونان و مدیران این اداره کل با حضور در صداوسیمای زنجان، با رئیس رسانه استانی دیدار کردند.

مدیرکل مرکز زنجان در این دیدار ضمن محکومیت شدید اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه در توهین آشکار به نبی مکرم اسلام گفت: افراطیون پست‌طبع و دون‌مایه‌ای که از روی جهل به ساحت قدسی رحمة للعالمین، حضرت محمد مصطفی(ص) به بهانه واهی آزادی بیان بی‌شرمانه توهین می‌ کنند بدانند که این کار جز اتحاد مسلمانان جهان پیامدی ندارد.

لطیفی در این دیدار با بیان اینکه صداوسیما مصمم به افزایش تعاملات و همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه برای ترویج  سنت های حسنه اسلامی است گفت: مهم‌ ترین کاری که رسانه‌ می‌تواند در این زمینه انجام دهد کمک به گسترش فرهنگ قرآنی، وقف و خیرات باهدف توجه بیشتر نسل جوان به این امورمهم است.

وی با اشاره به اهمیت بهره گیری از ایام ویژه سال گفت: رسانه به کمک کارشناسان سازمان اوقاف می‌تواند با تولید محتواهای پرمضمون، کوتاه و اثر گذاز زمینه لازم را برای تقویت باورهای مذهبی فراهم کند.

مدیرکل مرکز تأکید کرد: برنامه‌ هایی که در این زمینه ساخته می‌ شوند باید برنامه‌ هایی خلاقانه باشند تا مردم را به این امور خیر ترغیب کند و باعث رفع شبهات مطرح شده در فضای مجازی که از جمله آسیب های اجتماعی و فرهنگی است شود.

رئیس رسانه استانی با اشاره به ظرفیت خوب فرهنگی و هنری استان افزود: وجود صحن مطهر امامزاده سید ابراهیم (ع) در بخش مرکزی شهر زنجان می تواند با بهینه سازی و آراستگی در خور شان آن امامزاده والامقام مبدل محل برگزاری مراسمات مختلف و استودیویی وزین و زیبا برای تولیدات فاخر به منظور پخش از شبکه‌ های مختلف شود.

حجت‌ الاسلام کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه نیز در این نشست با بیان اینکه همکاری صداوسیمای استان با نهادهای فرهنگی کم نظیر است افزود: هم افزایی و تلاش صداوسیمای مرکز زنجان در خصوص تبلیغ و ترویح امور مذهبی و فرهنگی جای تشکر فراوان دارد و الگوی مناسبی برای همکاری سایر نهادهاست.

وی با تشکر از برنامه‌ های خوب و اثر گذار صداوسیمای مرکز زنجان در ایام مختلف به ویژه هفته وقف با تاکید بر اهمیت و ظرفیت رسانه ملی گفت: مبلغان و کارشناسان مذهبی آماده همکاری به منظور برنامه سازی برابر چهارچوب های رسانه هستند.

حجت‌ الاسلام کرمی تصریح کرد: ظرفیت های موجود در حوزه اوقاف باید در خدمت آموزش و تبلیغ مبانی دینی باشد و بهترین مسیر برای تحقق این هدف بهره مندی از رسانه گسترده و پرمخاطبی مانند صدا و سیماست که با وجود تعدد رسانه‌ های رقیب و فضای مجازی، همچنان مورد اعتماد بخش بزرگی از جامعه است.

در پایان این دیدار با اهدای سپاس نامه به مدیرکل و اعضای شورای معاونان مرکز از تعامل و همکاری‌ های شایسته صداوسیما و پرداخت مناسب به مناسبت ها و موضوعات مذهبی و دینی قدردانی شد.

امتیاز شما