امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

با رادیو نمایش در هفته وحدت همراه شوید

مشاهده ۳۲۳
۱۳۹۹/۰۸/۰۷- ۱۷:۰۹

شبکه رادیویی نمایش با پخش سریال ها و برنامه‌ های متنوع رادیویی، هفته وحدت را گرامی می دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «بر بلندای تپه حب»، «خورشید مهر»، «ستاره خلقت» و «امین کاروان» عناوین سریال هایی هستند که به مناسبت هفته وحدت از رادیو نمایش پخش می‌ شوند.

سریال رادیویی«بر بلندای تپه حب» با هنرنمایی رضا عمرانی، نازنین مهیمنی و فریبا طاهری از روز شنبه 10 آبان ساعت 8:45 دقیقه به روی آنتن رادیو نمایش می رود و ساعت 20:15 دقیقه بازپخش می‌شود.

داستان نمایش«بر بلندای تپه حب»  درباره دختری به نام بافیه است او با وجود اینکه مخالفت های همسرش تصمیم می‌گیرد برای دفاع از سرزمین و جنگ با داعش به سرکردگی گروهی خودجوش به شهر حمص برود و در این مسیر اتفاقاتی می افتد.
مریم تاجیک، نویسنده نمایش رادیویی«بر بلندای تپه حب» درباره نگارش این اثر گفت: وقتی اسم هفته وحدت می آید، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند، اتحاد مسلمانان جهان است. بعد از آن تصمیم گرفتم درباره مبارزات مسلمانان در کنار هم برای مبارزه با داعش در جنگ سوریه بنویسم که به خبرهای منتشر شده در این زمینه مراجعه کردم و در نهایت داستان این نمایشنامه رادیویی در ذهنم شکل گرفت. وی در خصوص نوشتن نمایشنامه‌های مناسبتی برای رادیو افزود: بهتر است برای نوشتن نمایش های مناسبتی ، سعی کنیم قصه را از شعارزدگی دور کنیم و در درون مایه قصه به آن موضوع بپردازیم تا شعاری نباشد و به دل بنشیند.
این نمایش رادیویی به کارگردانی محمد پورحسن، تهیه کنندگی فرشاد آذرنیا، افکتوری نازنین حسن پور و صدابرداری فرزاد شریفی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است.

سریال رادیویی«ستاره خلقت» به نویسندگی سوگند عباسی و کارگردانی حمید منوچهری، به داستان نذر حضرت عبدالمطلب و ولادت باسعادت حضرت پیامبر اکرم(ص) می‌ پردازد. این نمایش رادیویی با هنرنمایی صفا آقاجانی، مهرداد عشقیان، سلمان خطی، عباس توفیقی، علی زرینی و احمد گنجی از 10 تا 15 آبان ساعت 18 به سمع شنوندگان می رسد.

سریال رادیویی«خورشید مهر» داستان زندگی حضرت خدیجه(س)است که به تهیه‌کنندگی بابک صفی‌خانی، کارگردانی محمد پورحسن و نویسندگی محمد محمودی تولید شده است. رحمان باقریان، فریبا متخصص، ماندانا اصلانی، محمد یگانه، عباس توفیقی و تعداد دیگری از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو نیز در آن به ایفای نقش پرداخته اند. این سریال نمایشی رادیویی به گویندگی احمد گنجی، صدابرداری رضا طاهری و افکتوری محمدرضا قبادی فر از 10 آبان ساعت 15:30 از رادیو نمایش پخش می‌ شود.

سریال رادیویی «امین کاروان» به نویسندگی اکبر خوردچشم و کارگردانی امیر زنده دلان، با محور تحقیق دو مرد یهودی درباره رسالت پیامبر(ص) است که  ساعت ۲۳:۴۵ از رادیو نمایش روی آنتن می رود.

همچنین برنامه رادیویی«بخوان به نام پروانه» به تهیه کنندگی پگاه عموزاده، دوازدهم آبان با آیتم هایی شاد و متنوع به استقبال ولادت باسعادت حضرت رسول اکرم(ص)و امام جعفر صادق(ع) می رود.

ویژه برنامه«جشن مهربانی» به تهیه کنندگی ساجد قدوسیان، با محور ولادت حضرت رسول(ص) و امام جعفرصادق(ع)، 13 آبان ساعت 18:30 از رادیو نمایش شنوندگان را همراهی می‌کند. در این برنامه برندگان مسابقه «نقش قلم » نیز معرفی می‌شوند.

همچنین برنامه«مستند راوی» به تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی، از 10 تا 14 آبان ساعت 16به بررسی فیلم هایی با موضوع وحدت میان شیعه و سنی و حضرت رسول اکرم(ص) اختصاص دارد.

 

 

امتیاز شما