امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

نقد طنازانه ماجراهای روز جهان در شبکه پرس تی وی

مشاهده ۲۸۱
۱۳۹۹/۰۸/۰۸- ۱۱:۵۲

پخش مجموعه برنامه طنز سیاسی «سگ ها و گربه‌ها» (Cats and dogs) با موضوع بررسی رویدادها و تحولات جهان از 8 آبان در شبکه پرس تی وی روی آنتن می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه کنندگی مهدی عرب در 13 قسمت 10 دقیقه ای تولید می‌ شود و لمبیت اوپیک اجرای آن را به عهده دارد.
لمبیت اوپیک مجری باسابقه پرس تی وی از لندن، این بار با برنامه «سگ ها و گربه‌ها» به نقد ماجراهای روز جهان پیرامون می‌ پردازد و در ابتدای راه، تلنگری طنزآمیز به جریان انتخابات آمریکا خواهد زد.
مهدی عرب، تهیه کننده «سگ ها و گربه‌ها» گفت: این برنامه باهدف بررسی ظهور جریان راست افراط گرا و پوپولیسم در کشورهای اروپایی و آمریکا و ظهور نسل جدیدی از شاهزاده‌ های جاه طلب در جهان عرب از دلارهای نفتی که ماجراجویی در منطقه را به یکی از سرگرمی‌ های خود تبدیل کرده‌ اند پخش می‌شود و به مرور سوژه‌ های متعدد در عرصه سیاسی که نشان دهنده انحطاط فکری و اخلاقی سردمداران این کشورها و برملا کننده استانداردهای دوگانه آن‌ها در برخورد با مسائلی مانند دموکراسی، حقوق بشر، اخلاق، آزادی و دیگر ارزش های جهانی است، می‌ پردازد و رویدادهای مرتبط با آن‌ها را در قالب طنز نقد می‌کند.
در این برنامه تناقضات موجود بین گفتار و عملکرد و رفتار سران کشورهای مدعی حقوق بشر که باعث رقم خوردن اتفاقاتی همچون به قتل رسیدن جمال خاشقچی به دستور بن سلمان، انحطاط اخلاقی رئیس جمهور آمریکا و تزلزل در تصمیم گیری برای این کشور و بی‌تفاوتی مقامات فرانسه به معیشت مردم، نژادپرستی پنهان اما سیستماتیک در آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای مدعی پیشرو در حقوق بشر  بررسی می‌شود.
همچنین بی کفایتی سازمان‌ های بین المللی در خاتمه دادن به کشتار مردم بی گناه یمن و نسل کشی مسلمانان روهینگیا شده و تلاش رسانه‌های غربی و عربی در سانسور واقعیت ها نیز از دیگر موضوعاتی است که در این برنامه واکاوی خواهد شد.
بخش های گفتار طنز لمبیت اوپیک را مهدی عرب و همکارانش، در تهران با تصاویر و ویدئو گرافیک مناسب ترکیب، تدوین و آماده سازی می‌ کنند.
این برنامه ساعت 10 به وقت تهران روی آنتن شبکه پرس تی وی می رود.

امتیاز شما