امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

برنامه‌ های مناسبتی شبکه استانی خراسان رضوی در هفته وحدت

مشاهده ۵۸۹
۱۳۹۹/۰۸/۱۰- ۱۰:۱۱

صداوسیمای خراسان رضوی به منظور گرامیداشت هفته وحدت و بزرگداشت مقام پیامبر نور و رحمت (ص)، ویژه برنامه‌ هایی را تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، صداوسیمای خراسان رضوی در هفته وحدت با بیش از 230 قسمت برنامه و 58 عنوان ویژه برنامه‌ با مخاطبان خود همراه می‌شود.
سیمای خراسان رضوی
5 عنوان برنامه در 18 قسمت را به شرح ذیل برای پخش در این ایام در نظر گرفته است:

«خورشید مهربانی» عنوان ویژه برنامه ای است که در 4 قسمت 100 دقیقه ای به تهیه کنندگی علی محمد کاظمیان پور به طور زنده از حرم مطهر رضوی به انعکاس مراسم و جشن‌های حرم مطهر می‌ پردازد.

«صبح خراسانی» عنوان ویژه برنامه زنده ای است که در چهار قسمت 30 دقیقه‌ ای به تهیه‌کنندگی علی محمد کاظمیان پور به این مناسبت بزرگ می‌ پردازد. این برنامه با آیتم های شاد فضایی شاد را برای بینندگان تدارک می‌ بیند.

«شب شرقی» برنامه‌ ای زنده در چهار قسمت 30 دقیقه‌ای است که با دعوت از میهمانان هنرمند و مشهور جنگی شاد را برای مخاطبان تدارک می‌ بیند.

«تا آسمان عنوان» برنامه ظهرگاهی سیمای خراسان رضوی است که در سه قسمت 30 دقیقه‌ ای به مباحث کارشناسی در خصوص هفته وحدت می‌ پردازد.

همچنین سیمای خراسان رضوی با تدارک ضبط و پخش دو سخنرانی به مدت 60 دقیقه توسط علی محمد کاظمیان پور محتوای غنی از معارف مرتبط با حضرت رسول اکرم را پخش می‌کند.

رادیوی خراسان رضوی 25 عنوان برنامه در 107 قسمت روانه آنتن می‌کند.

ویژه برنامه زنده رادیویی «محمد شمع جمع آفرینش» عنوان برنامه ای است که در روز ولادت پیغمبر اکرم از صدای خراسان رضوی پخش می‌ شود. این برنامه به همت لیلا کامکار به مدت 120 دقیقه تهیه و پخش می‌ شود.
«فروغ رحمت» عنوان ویژه برنامه دیگری است که به مدت 120 دقیقه از صدای خراسان رضوی پخش می‌ شود. این برنامه در روز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) با تلاش میترا کامکار تهیه و پخش خواهد شد.

محمدرضا غوث ویژه برنامه «ندای وحدت» را برای پخش در این ایام تهیه می‌ کند. «ندای وحدت» در 7 قسمت 60 دقیقه ای هر روز راس ساعت 11 از صدای خراسان رضوی پخش می‌ شود.

«صبح بخیر خراسان» عنوان ویژه برنامه بامدادی رادیوی خراسان رضوی است که به تهیه کنندگی رضا سلیمانی، هر روز به مدت 15 دقیقه به این مناسبت می‌ پردازد.

«صدای زائر» عنوان ویژه برنامه مناسبتی است که توسط سیدضیاء علوی تهیه و پخش می‌شود.این برنامه در 7 قسمت 60 دقیقه ای تهیه و پخش خواهد شد.

«دهکده» عنوان برنامه ویژه ای است که در 6 قسمت 15 دقیقه ای در طول هفته وحدت و به همت میترا راستگو تهیه و پخش می‌شود.

ارسلان سبحانی برای هفته وحدت برنامه «کرمانجی» را تهیه می‌ کند. این برنامه در 5 قسمت 12 دقیقه ای از شنبه تا چهارشنبه روی آنتن می رود.

برنامه «رهاورد» عنوان برنامه دیگری از صدای خراسان رضوی به تهیه کنندگی جواد حسن زاده است که به مدت 30 دقیقه در روز میلاد حضرت پخش خواهد شد.

«سنگ کاغذ قیچی» عنوان برنامه دیگری است که با ساختار ترکیبی نمایشی در ایام میلاد حضرت در 4 قسمت 15 دقیقه ای با تلاش طیبه تناکی تهیه و پخش می‌شود.

محمد کمالی ویژه برنامه «بالاخیابون پایین خیابون» را برای پخش در این ایام درنظر گرفته است. این برنامه در 4 قسمت 90 دقیقه ای و با ساختار ترکیبی نمایشی فضایی شاد را ایجاد می‌کند.

شایان ذکر است رادیو خراسان رضوی برنامه‌های «عصر امام‌خمینی»، «سرمشق»، «در همسایگی بهشت»، «سخنرانی»، «چراغ مطالعه»، «آوای وحدت»، «نوای وحدت»، «امت واحد»، «شجره همدلی»، «هفته رسالت»، «آفتاب عشق»، «محمد ممدوح»، «پای صحبت شما»، «شما و رادیو» و «متن و موسیقی» را نیز برای پخش در این ایام به صورت تأمینی تدارک دیده است.

رادیو سراسری زیارت، نیز 14 عنوان برنامه در 62 قسمت ویژه برنامه برای پخش در ایام مبارک هفته وحدت تدارک دیده است که از این میان می توان به برنامه‌ های زیر اشاره کرد:

رادیو زیارت، با توجه به سیاستگذاری این شبکه، برنامه «صبح و زیارت» را به صورت زنده در هفت قسمت 55 دقیقه ای هر روز به تهیه کنندگی امیرحسن روحانی تهیه و پخش می‌کند.

«رسول صادق» عنوان ویژه برنامه شبکه رادیویی زیارت برای روز میلاد حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآلهی و سلم است. این برنامه با شعار «اشداء علی الکفار، رحماء بینهم» به گفت و گو با شخصیت های شیعه و  اهل تسنن می‌ پردازد. معرفی پیامبر اکرم به عنوان نماد رحمت و درعین حال استکبارستیزی و حضرت صادق (ع) به عنوان محور وحدت مذاهب اسلامی از جمله مهمترین اهداف این برنامه است. «رسول صادق» به تهیه کنندگی امیرحسن روحانی در روز میلاد از ساعت 9 صبح به مدت 120 دقیقه به صورت زنده از شبکه رادیویی زیارت پخش می‌ شود.

«رواق اندیشه» عنوان ویژه برنامه گفت و گو محوری است که به همت مهدیه دولت نیا تولید و در سه برنامه 45 دقیقه ای به موضوع هفته وحدت و سیره حضرت رسول اکرم (ص) می‌ پردازد.

جنگ شاد و جذاب «ستاره‌ ها» عنوان برنامه ویژه ای است که به صورت زنده در هفته وحدت از رادیو سراسری زیارت پخش خواهد شد. این برنامه که به تهیه کنندگی مصطفی اعلمی هر شب از ساعت 18:30 تا 20 از این شبکه پخش می‌ شود دارای بخش های متنوع و جذابی به ویژه مسابقه است.

«کنکاش» عنوان ویژه برنامه تحلیلی است که درخصوص چرایی توهین به دین اسلام به ویژه حضرت رسول اکرم در غرب، در 2 قسمت 40 دقیقه ای روی آنتن می رود. محمدجواد دهقان تهیه کننده این برنامه است و در روزهای سه شنبه و پنجشنبه از رادیو زیارت پخش می‌ شود.

رادیو زیارت برای ایام مبارک هفته وحدت، هفت سخنرانی به مدت 25 دقیقه، هفت نمایش به مدت 30 دقیقه، برنامه «امت واحد» در هفت قسمت 35 دقیقه‌ ای، «"اسوه حسنه» در پانزده قسمت 25 دقیقه‌ ای، «در مقام آفتاب» یک برنامه 30 دقیقه‌ ای، «دور عاشقان» در یک قسمت 15۱۵ دقیقه‌ ای، «طلوع خورشید» در یک قسمت 25 دقیقه‌ ای، «خورشید ولایت» در یک قسمت ۴۰ دقیقه‌ ای، «این روزها» در دو قسمت 40 دقیقه‌ ای و «برگی از تقویم» در یک قسمت 15 دقیقه‌ ای در نظر گرفته است.

رادیو برون مرزی خراسان رضوی نیز 14 عنوان ویژه برنامه در 44 قسمت برای این ایام برنامه‌ های ذیل را تدارک دیده است:

برنامه «کافه صبح» به تهیه کنندگی محمد عارف حسینی در شش برنامه به 50 دقیقه ای، برنامه «زنده باد زندگی» به تهیه کنندگی علی عطایی و وحیده حسینیان در شش برنامه 50 دقیقه ای، «روی موج جوانی» به تهیه کنندگی قاسم موحد در شش برنامه 50 دقیقه ای، «انیس تنهایی» به تهیه کنندگی مریم شاهین راد در سه برنامه 15 دقیقه ای و «ترنم باران» به تهیه کنندگی‌ هانیه بذر افشان در یک برنامه 15 دقیقه ای تقدیم شنوندگان می‌شود.
همچنین «نمایش هفته» به تهیه کنندگی طیبه صفری در یک برنامه 30 دقیقه ای، «داستان تمثیلی» به تهیه کنندگی طیبه صفری در شش برنامه 50 دقیقه ای، «حسن همجواری» به تهیه کنندگی امید صفایی نیا در دو برنامه 15 دقیقه ای، «قرار بندگی» به تهیه کنندگی مریم شاهین راد در هفت برنامه 30 دقیقه ای، «شمیم رضوان» به تهیه کنندگی مهین دهقانی در یک برنامه به مدت 15 دقیقه، «گنج کلام» به تهیه کنندگی مهین دهقانی در یک برنامه به مدت 15 دقیقه، «شاپرک» به تهیه کنندگی منصوره افضلی در 2 برنامه 15 دقیقه ای، «بانوی موفق» به تهیه کنندگی‌هانیه بذر افشان در یک برنامه به مدت 15 دقیقه و «در وادی نور» به تهیه کنندگی فاطمه راستگو در یک برنامه به مدت 45 دقیقه، لحظات شادی را برای مخاطبان و شنوندگان برون مرزی این مرکز تدارک دیده است.

امتیاز شما