امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

مرکز فارس، از «نارنجستان» تا رسیدن به «فصل همدلی» در هفته وحدت

مشاهده ۴۲۳
۱۳۹۹/۰۸/۱۱- ۱۱:۰۲

صداوسیمای فارس به منظور گرامیداشت هفته وحدت و بزرگداشت میلاد سراسر نور نبی مکرم اسلام صلوات الله علیه و آله، ویژه برنامه‌ های شاد و متنوعی را در نظر گرفته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، صدای مرکز فارس برنامه‌ های ترکیبی زنده «نارنجستان» ساعت ۹ تا ۱۱ و «پسین دلگشا» با لهجه شیرین شیرازی و بسیار شاد همراه با نمایش طنز ساعت ۱۹ تا ۲۰ از رادیو فارس پخش می‌ شود، همچنین پخش ترانه‌ های شاد، پیامک، گزارش های مردمی و ارتباط با کارشناسان مذهبی از مهم ترین برنامه‌ های رادیویی مرکز فارس است.

برنامه‌ های «روح مومنانه»، «گنج نامه و ماهتاب»، «دریای مهر»، «مولود وحی»، «آیینه آفتاب» و «رسول مهربانی» از دیگر برنامه‌ های رادیو فارس در هفته وحدت به شمار می آیند.

ویژه برنامه «طنز و ترانه» به پخش سرود و ترانه‌ های شاد و مناسبتی و پخش آهنگ های درخواستی مردم می‌ پردازد و لحظات دلنشینی را در شب میلاد حضرت محمد صلوات الله علیه و آله برای شنوندگان رادیو فارس فراهم می آورد.

سیمای مرکز فارس هم در هفته وحدت و میلاد پیامبر رحمت صلوات الله علیه وآله، برنامه «صبح پارسی» که به مدت ۶۰ دقیقه از سیمای مرکز فارس پخش می‌ شود را با حضور کارشناسان مجرب مذهبی و پخش گزارش، وله و سرود روی آنتن می‌برد.

ویژه برنامه شبانه «فصل همدلی» نیز به منظور گرامیداشت هفته وحدت هر شب به طور زنده از سیمای مرکز فارس ساعت ۲۱:۱۰ پخش می‌ شود، این برنامه با دعوت از میهمانان اهل تسنن و فرهیختگان و هنرمندان فارس و کارشناسان مذهبی و پخش آیتم های متنوع دقایق مطلوبی را برای بینندگان خود رقم می زند.

پخش برنامه زنده «کاشانه مهر» به مدت ۷۰ دقیقه ساعت ۱۰ ویژه خانواده‌ ها با موضوع میلاد نبی اکرم (ص) با بخش های متنوع، برنامه «زنده نگاه روز» در ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه با حضور کارشناسان مذهبی، مستند «برادران» ویژه اهل سنت فارس و موشن گرافیک میلاد نبی اکرم صلوات الله علیه و آله، سرود و ترانه‌ های شاد مذهبی از دیگر برنامه‌ های سیمای فارس در هفته وحدت به شمار می آیند.

«طنز خودمونی»، «نسیم فارس»، «دوربین مخفی»، «چهل تیکه»، «به وقت ترانه»، «این چند دقیقه» و پخش فیلم سینمایی «محمد رسول الله» ساخته مجید مجیدی به مدت ۳ ساعت در شب میلاد حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه وآله از دیگر تدارکات سیمای مرکز فارس در هفته وحدت و شب میلاد نبی مکرم اسلام (ص) است.

معاونت فضای مجازی نیز با تولید و انتشار ۲۰ پوستر با موضوعات سیره نبوی و اخلاق عملی پیامبر اکرم صلوات الله علیه وآله به زبان‌ های فارسی، عربی، فرانسوی و انگلیسی، طراحی و تولید بنر هفته وحدت در وب سایت فارس، بازتولید و انتشار مستند گزارشی «برادران» ویژه اهل سنت فارس، تولید و انتشار موشن استوری در صفحات اجتماعی و راه اندازی  پویش  #ما_ امت_ محمدیم با مخاطبان همراه می‌شود.

معاونت خبر صداوسیمای مرکز فارس نیز با تهیه و پخش گزارش های تولیدی در خوصوص پیامبر نور و رحمت (ص) و ارسال به حوزه‌های ستادی برای پخش از شبکه‌های ملی و و اخبار سراسری و همچنین تهیه و پخش مصاحبه، گزارش و انعکاس پیام های مردمی از سراسر استان فارس به وسیله خبرنگاران آزاد شهرستان‌ ها با مخاطبان همراه است.

امتیاز شما